Versions
Department of Technical Education
Programme: Műszaki szakoktató alapszak 2017/18/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 6
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a csoportos és egyéni pedagógiai gyakorlatok pedagógiai kereteit, azok tevékenységsorozatát
- Ismeri tanítási gyakorlatok értékelésére vonatkozó rendszereket
- Ismeri a óra illetve foglalkozási tervek értékelését leíró indikátorokat és elvárásokat
Ability
- Képes a tanulók szakmai témáikhoz kapcsolható előzetes tudásának feltérképezésére, különös tekintettel az oktatáshoz nem szorosan kapcsolódó forrásokból származó információkra.
- Pedagógiai helyzetekben képes együttműködésre, kölcsönösségre, és támogató kommunikációra
- A szaktárgyi tanórai és tanórán kívüli tevékenységek esetmegbeszélése nyomán képessé válnak tevékenységük több dimenzió mentén történő elemzésére, tevékenységük korrekciójára
- Az esetmegbeszélések eredményeként képesek lesznek saját szakmai szerepvállalásuk meghatározására, a reflexiók felhasználására
Attitude
- Törekszik arra, hogy a tanulók különböző információforrásokból származó ismereteit feltárja és strukturálja
- Törekszik arra, hogy a technológiai fejlődés folyamatát követni tudja.
- Törekszik a szakoktató társakkal való együttműködés továbbfejlesztése
- Törekszik az esetmegbeszélések eredményeként a kritikai, döntési kompetenciák fejlődése, a reflektív gondolkodásra
Autonomy and responsibility
- A féléves összefüggő tanítási gyakorlatuk estén önállóan és felelősségteljesen veszik fel a kapcsolatot a mentortanárral és a partnerintézménnyel
- Elkötelezett a tanulást támogató értékelés mellett
- Elkötelezett az önálló reflexiókra, a gyakorlatok és óratartások önértékelésére
- Önállóan tervezi meg a pedagógiai és tanítási gyakorlatát és annak időbeosztását
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Szivák Judit (2003): A reflektív gondolkodás fejlesztése. Gondolat Kiadó Kör, Budapest ISBN 963 9500 61 5
- F. Várkonyi Zsuzsa (2010): Tanulom magam. M-érték Kiadó Kft., Budapest ISBN 9789639889941
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tan-tárgy oktatója határozza meg. 2.Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 90 |
Very good | 80-90 |
Good | 70-80 |
Satisfactory | 60-70 |
Pass | 40–60 |
Fail | < 40 |
Correction and retake
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
4 | |
4 | |
22 | |
30 | |
60 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
Topics of lectures |
---|
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Szabóné dr. Berki Éva | c. egyetemi docens | berki.e@eik.bme.hu |
Csécsi Pál | egyetemi docens | csecsei.p@eik.bme.hu |