Programme: Technical Instructor Bachelor’s Programme from 2017/18/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 6
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a csoportos és egyéni pedagógiai gyakorlatok pedagógiai kereteit, azok tevékenységsorozatát
- Ismeri tanítási gyakorlatok értékelésére vonatkozó rendszereket
- Ismeri a óra illetve foglalkozási tervek értékelését leíró indikátorokat és elvárásokat
Skills
- Képes a tanulók szakmai témáikhoz kapcsolható előzetes tudásának feltérképezésére, különös tekintettel az oktatáshoz nem szorosan kapcsolódó forrásokból származó információkra.
- Pedagógiai helyzetekben képes együttműködésre, kölcsönösségre, és támogató kommunikációra
- A szaktárgyi tanórai és tanórán kívüli tevékenységek esetmegbeszélése nyomán képessé válnak tevékenységük több dimenzió mentén történő elemzésére, tevékenységük korrekciójára
- Az esetmegbeszélések eredményeként képesek lesznek saját szakmai szerepvállalásuk meghatározására, a reflexiók felhasználására
Attitude
- Törekszik arra, hogy a tanulók különböző információforrásokból származó ismereteit feltárja és strukturálja
- Törekszik arra, hogy a technológiai fejlődés folyamatát követni tudja.
- Törekszik a szakoktató társakkal való együttműködés továbbfejlesztése
- Törekszik az esetmegbeszélések eredményeként a kritikai, döntési kompetenciák fejlődése, a reflektív gondolkodásra
Independence and responsibility
- A féléves összefüggő tanítási gyakorlatuk estén önállóan és felelősségteljesen veszik fel a kapcsolatot a mentortanárral és a partnerintézménnyel
- Elkötelezett a tanulást támogató értékelés mellett
- Elkötelezett az önálló reflexiókra, a gyakorlatok és óratartások önértékelésére
- Önállóan tervezi meg a pedagógiai és tanítási gyakorlatát és annak időbeosztását
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Szivák Judit (2003): A reflektív gondolkodás fejlesztése. Gondolat Kiadó Kör, Budapest ISBN 963 9500 61 5
- F. Várkonyi Zsuzsa (2010): Tanulom magam. M-érték Kiadó Kft., Budapest ISBN 9789639889941
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tan-tárgy oktatója határozza meg. 2.Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
| % | |
|---|---|
| Excellent | > 90-100 |
| Very good | 80-90 |
| Good | 70-80 |
| Satisfactory | 60-70 |
| Pass | 40–60 |
| Fail | < 40 |
Retake and late completion
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Coursework required for the completion of the subject
| Nature of work | Number of sessions per term |
|---|---|
| 4 | |
| 4 | |
| 22 | |
| 30 | |
| 60 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
| Lecture topics |
|---|
Additional lecturers
| Name | Position | Contact details |
|---|---|---|
| Szabóné dr. Berki Éva | c. egyetemi docens | berki.e@eik.bme.hu |
| Csécsi Pál | egyetemi docens | csecsei.p@eik.bme.hu |