Verziók
Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
Annak elérése, hogy a hallgató megismerje a mérés, értékelés helyét, szerepét a pedagógiában. Ismerje meg a mérés, értékelés fogalomrendszerét, a mérési módszereket, mérőeszközöket. Szerezzen ismereteket a tanulók munkájának értékeléséről. Szerezzen ismereteket az oktatás országos ellenőrzési, mérési és értékelési feladatairól.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- 1. Megismeri a mérés, értékelés fogalmait, a mérési módszereket, mérőeszközöket.
- 2. Megismeri az oktatás mérési, értékelési rendszerét.
Képesség
- 1. Képes lesz mérési adatok statisztikai elemzésére.
- 2. Képes lesz további mérőeszközök készítésére.
- 3. Képes lesz a köznevelés mérési, értékelési folyamatainak és eredményeinek értelmezésére.
Attitűd
- 1. Nyitott lesz az intézményi és országos mérési, értékelési feladatok vizsgálatára.
- 2. Nyitottabb, kezdeményezőbb lesz új mérőeszközök készítésében.
- 3. Fejleszti saját mérési, értékelési gyakorlatát.
Önállóság és felelősség
- 1. Önállóan és/vagy intézményi közösségében aktív szerepet vállal intézménye mérési, értékelési rendszerének elemzésében, fejlesztésében.
- 2. Tudatosabban végzi pedagógiai mérési, értékelési feladatait.
Oktatásmódszertan
Kisebb bevezető előadás, sajátélményű egyéni és csoportos gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Sipos Imre (2019): Mérés, értékelés a köznevelésben, BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest, Jegyzet
- 2011.évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
- https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Salgotarjan/2019_STPOK_01SZF.pdf
- www.oktatas.hu
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő központi teszt kitöltésével.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórán való 100%-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • központi feladatlap kitöltése • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- központi feladatlap: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A foglakozáson való részvétel.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94% felett-100 |
Jeles | 88–94% |
Jó | 75–87% |
Közepes | 62–74% |
Elégséges | 50–61% |
Elégtelen | 50% alatt |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel kontaktórán | 8 |
felkészülés a félévközi jegy megszerzésére | 120 |
gyakorló teszt kitöltése | 30 |
egyéb felkészülés | 22 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A mérés és értékelés fogalma. • Mérés, értékelés fogalma. • Mérési adatok statisztikai elemzése. • Mérési módszerek és eszközök. • Értékelés a köznevelésben, szakképzésben. • Országos mérési, értékelési adatok. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A mérés és értékelés fogalma. |
2. | Mérés, értékelés fogalma. |
3. | Mérési adatok statisztikai elemzése. |
4. | Mérési módszerek és eszközök. |
5. | Értékelés a köznevelésben, szakképzésben. |
6. | Országos mérési, értékelési adatok. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.