Célkitűzések
Annak az elérése, hogy a hallgató ismerje a felnőttképzés lezárásához kapcsolódó vizsgafelkészítési és vizsgadokumentációs folyamatokat. A hallgatónál megértést nyerjen a kimenet vezérelt képzés, vizsgafelkészítés Cél, hogy megértést nyerjen a tanúsítvány és bizonyítvány megszerzéséhez kapcsolódó szakmai és dokumentációs folyamat. A hallgató áttekintést nyerjen a független vizsgaközpontok működéséről és a vizsgáztatáshoz kapcsolódó eljárásrendről. A hallgató ismerje a vizsgaközpont akkreditációs eljárásrendjét. A hallgató ismerje hogy milyen feladatai vannak a felnőttképző szervnek a vizsgáztatásban, és milyen feladatai vannak a vizsgaközpontnak. Kiemelt cél, hogy megismerést nyerjenek a vizsgáztatási folyamat dokumentációs rendje és a dokumentumok.
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
Attitűd
- 1. You will be receptive to following changes in the adult education exam schedule. 2. It will be open to improving the process of the adult education exam. 3. Cooperate in the implementation of professional work between the adult training centre and the independent examination centre.
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
Előadások, IKT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok, együttműködésre építő aktív tanulási formák (projektek, kooperatív, kollaboratív tanulás).
Tanulástámogató anyagok
- 1168/2019.(III.28.) Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
- Felnőttképzés megújítása 2020
- Jogszabályok:
- Magyarország Alaptörvénye
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
- 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
- 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő vizsga értékelésével.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100%-os részvétel, • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- -: -
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tantárgyi követelmények jóváhagyása és érvényessége A Kari Hallgatói képviselet véleményezése után jóváhagyta …………………., 2021………. Hatályos: 2021,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.től
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94% felett-100 |
Jeles | 88-94% |
Jó | 75-87% |
Közepes | 62-74% |
Elégséges | 50-61% |
Elégtelen | 50% alatt |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
felkészülés a kontaktórára | 130 |
részvétel kontaktórán | 10 |
felkészülés a vizsgára | 65 |
egyéb felkészülés | 5 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • Vizsgára való szakmai felkészítés • Tanúsítvány • Vizsgaközpont akkreditációs folyamata • Független vizsgaközpontok • Vizsgadokumentáció, bizonyítvány Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.