Objectives
To ensure that the student is familiar with the exam preparation and exam documentation processes related to the completion of adult education. The student should understand the output-driven training, exam preparation The aim is to gain understanding of the professional and documentation process related to obtaining the certificate and certificate. The student should get an overview of the operation of independent examination centres and the procedures related to the examination. The student is familiar with the accreditation procedure of the examination centre. The student should know what tasks the adult training body has in the examination and what tasks the examination centre has. The main goal is to gain knowledge of the documentation of the examination process and the documents.
Academic results
Knowledge
Skills
Attitude
- 1. You will be receptive to following changes in the adult education exam schedule. 2. It will be open to improving the process of the adult education exam. 3. Cooperate in the implementation of professional work between the adult training centre and the independent examination centre.
Independence and responsibility
Teaching methodology
Presentations, use of ICT tools and techniques, optional tasks created independently and in group work, active forms of learning based on cooperation (projects, cooperative, collaborative learning).
Materials supporting learning
- 1168/2019.(III.28.) Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
- Felnőttképzés megújítása 2020
- Jogszabályok:
- Magyarország Alaptörvénye
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
- 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
- 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról
General Rules
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő vizsga értékelésével.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100%-os részvétel, • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- -: -
Percentage of exam elements within the rating
- -: -
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
A tantárgyi követelmények jóváhagyása és érvényessége A Kari Hallgatói képviselet véleményezése után jóváhagyta …………………., 2021………. Hatályos: 2021,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.től
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 94% felett-100 |
Very good | 88-94% |
Good | 75-87% |
Satisfactory | 62-74% |
Pass | 50-61% |
Fail | 50% alatt |
Retake and late completion
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
felkészülés a kontaktórára | 130 |
részvétel kontaktórán | 10 |
felkészülés a vizsgára | 65 |
egyéb felkészülés | 5 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • Vizsgára való szakmai felkészítés • Tanúsítvány • Vizsgaközpont akkreditációs folyamata • Független vizsgaközpontok • Vizsgadokumentáció, bizonyítvány Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- | - | - |