Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tantárgy célkitűzése, hogy megismertesse a hallgatót a hazai közoktatási rendszer vizsgáztatási folyamataival, azok elveivel és lebonyolításával. Ennek során frissítse fel a tanulók ismereteit a tanulók hazai és nemzetközi folyamatközi méréseivel.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- 1. Ismeri a folyamatszabályozás fő elveit.
- 2. Ismeri a kimeneti szabályozás fő elveit.
- 3. Tájékozott a vizsgáztatási rendszer felépítéséről, az egyes vizsgáztatási elemek követelményeiről.
- 4. Ismeri a hazai és a nemzetközi tanulói mérések rendszerét és követelményeit.
Képesség
- 1. Képes a vizsgáztatási rendszer egyes feladataiban való részvételre.
- 2. Képes a tanulói értékelési rendszerek eredményeinek értelmezésére és munkájában történő felhasználására.
Attitűd
- 1. A folyamatok, objektumok és személyek értékelésében és minősítésében a szubjektív elemek háttérbe szorítása az objektív módszerek alkalmazásával szemben.
Önállóság és felelősség
- 1. Döntéseiben szakmai önreflexióra és önkorrekcióra képes.
- 2. Jelentős mértékű önállósággal rendelkezik szakmája átfogó és speciális kérdéseinek felvetésében és elemzésében.
- 3. Együttműködés és felelősségvállalás jellemzi.
Oktatásmódszertan
Az elméleti ismeretek önálló megtanulása a gyakorlatot megelőzően. A gyakorlaton az elméleti kérdések tisztázása, a vizsgáztatási és értékelési tevékenység fő jellemzőinek elemzése esettanulmányokon keresztül.
Tanulástámogató anyagok
- Sipos Imre: A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében - BME APPI MPT, Budapest 2012.
- A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
- 100/1997. (VI. 13.) korm. rendelet az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során megírt három házi feladat, illetve az elméleti tananyag elsajátításának ellenőrzésére irányuló szóbeli vizsga eredménye alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): a tantárgyi tudás, az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. van
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20
- 2. részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60
- 3. részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Foglalkozásokon való részvétel.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 100-100 |
Jeles | 87–100 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 62–75 |
Elégséges | 50–62 |
Elégtelen | 0- 50 |
Javítás és pótlás
1) A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 5 |
felkészülés a teljesítményértékelésre | 15 |
házi feladat elkészítése | 25 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - a vizsgáztatási rendszerrel szemben támasztott követelmények a közoktatásban |
2. | - a vizsgáztatási rendszer jellemzői a közoktatásban |
3. | - a vizsgáztatási rendszer jellemzői a szakképzésben |
4. | - a tanulói tudás felmérésének nemzetközi módszerei (PISA, TIMSS stb.) |
5. | - a tanulói tudás felmérésének hazai módszerei (Országos Kompetenciamérés, DIFER stb |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.