Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
Annak elérése, hogy a hallgató a tantárgy segítségével saját élményen keresztül megismerje a tanulók egyéni sajátosságaira való figyelem jelentőségét, ismerje fel annak kiemelt szerepét a pedagógiai munka tervezésének és megvalósításának folyamatában.
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
Kisebb bevezető előadás, sajátélményű egyéni és csoportos gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Kállai Mária & Szabó Mária (2007): MAGTÁR: Megelőzés – Alkalmazkodás – Gondoskodás: Ötlettár intézményvezetők számára az adaptív tanulásszervezés elindításához és fenntartásához 2. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. https://ofi.hu/sites/default/files/attachments/magtar-vi.pdf
- Kőpatakiné Mészáros Mária (szerk.) (2008): Adaptációs kézikönyv. Gyakorlati útmutató integráló pedagógusoknak. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest, ISSN: 1789-2554
- Mohás Lívia (2008): Mit tudsz önmagadról? Saxum Kiadó KFT, Budapest, ISBN: 9632480307
- Páskuné Kiss Judit (szerk.) (2006): Varázsszem. Vider Plusz, Debrecen-Józsa, ISBN 963061491X
- Rudas János: Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélektan Otthon Kiadó, Budapest ISBN 978-963-9771-19-2
- Friss és aktuális weblapok, blogok magyar és angol nyelven.
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő központi teszt kitöltésével.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményér-tékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100/-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • vizsga (központi teszt feladatsor)
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- kontaktórákon mutatott teljesítmény: 30
- központi teszt: 70
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94% felett-100 |
Jeles | 88-94 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | 50% alatt |
Javítás és pótlás
A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a tréningen | 5 |
vizsgára való felkészülés | 60 |
gyakorló teszt kitöltése | 10 |
központi teszt | 1 |
egyéb felkészülés | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a követ- kező tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • Mindenki másképp egyforma: felmerülő tanulói sajátosságok a pedagógiai munka során (életkor, pozitív és negatív eltérések a standardtól) • Csoportos sajátélményű gyakorlatok • Tanulási analízis Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.