Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
EGYÉNI SAJÁTOSSÁGOKRA ÉRZÉKENY SZEMÉLYISÉGFORMÁLÁS
Azonosító
BMEGT51S511
A tantárgy jellege
részidős képzés távoktatás- kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
5
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsga
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
dr. Séllei Beatrix
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
e-mail: séllei.beatrix@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar-HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
• alapképzési szakhoz kapcsolódó tanítói és vagy főiskolai szintű (BA/BSC) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

Annak elérése, hogy a hallgató a tantárgy segítségével saját élményen keresztül megismerje a tanulók egyéni sajátosságaira való figyelem jelentőségét, ismerje fel annak kiemelt szerepét a pedagógiai munka tervezésének és megvalósításának folyamatában.

Tanulmányi eredmények

Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség

Oktatásmódszertan

Kisebb bevezető előadás, sajátélményű egyéni és csoportos gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Kállai Mária & Szabó Mária (2007): MAGTÁR: Megelőzés – Alkalmazkodás – Gondoskodás: Ötlettár intézményvezetők számára az adaptív tanulásszervezés elindításához és fenntartásához 2. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. https://ofi.hu/sites/default/files/attachments/magtar-vi.pdf
  • Kőpatakiné Mészáros Mária (szerk.) (2008): Adaptációs kézikönyv. Gyakorlati útmutató integráló pedagógusoknak. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest, ISSN: 1789-2554
  • Mohás Lívia (2008): Mit tudsz önmagadról? Saxum Kiadó KFT, Budapest, ISBN: 9632480307
  • Páskuné Kiss Judit (szerk.) (2006): Varázsszem. Vider Plusz, Debrecen-Józsa, ISBN 963061491X
  • Rudas János: Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélektan Otthon Kiadó, Budapest ISBN 978-963-9771-19-2
  • Friss és aktuális weblapok, blogok magyar és angol nyelven.

Általános szabályok

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő központi teszt kitöltésével.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményér-tékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100/-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • vizsga (központi teszt feladatsor)

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • kontaktórákon mutatott teljesítmény: 30
  • központi teszt: 70

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 94% felett-100
Jeles 88-94
75-87
Közepes 62-74
Elégséges 50-61
Elégtelen 50% alatt

Javítás és pótlás

A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a tréningen 5
vizsgára való felkészülés 60
gyakorló teszt kitöltése 10
központi teszt 1
egyéb felkészülés 14

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a követ- kező tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • Mindenki másképp egyforma: felmerülő tanulói sajátosságok a pedagógiai munka során (életkor, pozitív és negatív eltérések a standardtól) • Csoportos sajátélményű gyakorlatok • Tanulási analízis Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
- - -

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.