Programme: Mentor teacher programme from 2021/22/Term 2
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2021/22/Term 2
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Programme: Public education manager programme from 2021/22/Term 2
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Objectives
In order to make the student aware of the importance of attention to the individual characteristics of the students through his or her own experience, the student should recognize its prominent role in the process of planning and implementing pedagogical work.
Academic results
Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
Minor introductory lectures, self-experience individual and group exercises, communication in writing and orally, use of IT tools and techniques, optional tasks created independently and in group work.
Materials supporting learning
- Kállai Mária & Szabó Mária (2007): MAGTÁR: Megelőzés – Alkalmazkodás – Gondoskodás: Ötlettár intézményvezetők számára az adaptív tanulásszervezés elindításához és fenntartásához 2. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. https://ofi.hu/sites/default/files/attachments/magtar-vi.pdf
- Kőpatakiné Mészáros Mária (szerk.) (2008): Adaptációs kézikönyv. Gyakorlati útmutató integráló pedagógusoknak. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest, ISSN: 1789-2554
- Mohás Lívia (2008): Mit tudsz önmagadról? Saxum Kiadó KFT, Budapest, ISBN: 9632480307
- Páskuné Kiss Judit (szerk.) (2006): Varázsszem. Vider Plusz, Debrecen-Józsa, ISBN 963061491X
- Rudas János: Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélektan Otthon Kiadó, Budapest ISBN 978-963-9771-19-2
- Friss és aktuális weblapok, blogok magyar és angol nyelven.
General Rules
-
Performance assessment methods
-
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- -: 30
- -: 70
Percentage of exam elements within the rating
- -: -
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
-
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 94% felett-100 |
Very good | 88-94 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-74 |
Pass | 50-61 |
Fail | 50% alatt |
Retake and late completion
-
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
- | 5 |
- | 60 |
- | 10 |
- | 1 |
- | 14 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
-
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- | - | - |