I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
INDIVIDUAL DIFFERENCES DURING IN PRERSONALITY DEVELOPMENT
ID (subject code)
BMEGT51S511
Type of subject
part - time training in distance -contact lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
5
Laboratory
0
Type of assessment
exam
Number of credits
3
Subject Coordinator
Name
dr. Séllei Beatrix
Position
senior lecturer
Contact details
e-mail: séllei.beatrix@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of the subject
magyar-HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Mentor teacher programme from 2021/22/Term 2

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 2

Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2021/22/Term 2

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 2

Programme: Public education manager programme from 2021/22/Term 2

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 2

Direct prerequisites
Strong
• alapképzési szakhoz kapcsolódó tanítói és vagy főiskolai szintű (BA/BSC) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 581046/15/2021. Valid from: 24.11.2021.

Objectives

In order to make the student aware of the importance of attention to the individual characteristics of the students through his or her own experience, the student should recognize its prominent role in the process of planning and implementing pedagogical work.

Academic results

Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility

Teaching methodology

Minor introductory lectures, self-experience individual and group exercises, communication in writing and orally, use of IT tools and techniques, optional tasks created independently and in group work.

Materials supporting learning

  • Kállai Mária & Szabó Mária (2007): MAGTÁR: Megelőzés – Alkalmazkodás – Gondoskodás: Ötlettár intézményvezetők számára az adaptív tanulásszervezés elindításához és fenntartásához 2. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. https://ofi.hu/sites/default/files/attachments/magtar-vi.pdf
  • Kőpatakiné Mészáros Mária (szerk.) (2008): Adaptációs kézikönyv. Gyakorlati útmutató integráló pedagógusoknak. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest, ISSN: 1789-2554
  • Mohás Lívia (2008): Mit tudsz önmagadról? Saxum Kiadó KFT, Budapest, ISBN: 9632480307
  • Páskuné Kiss Judit (szerk.) (2006): Varázsszem. Vider Plusz, Debrecen-Józsa, ISBN 963061491X
  • Rudas János: Javne örökösei. Fejlesztő tréningcsoportok – elvek, módszerek, gyakorlatcsomagok. Lélektan Otthon Kiadó, Budapest ISBN 978-963-9771-19-2
  • Friss és aktuális weblapok, blogok magyar és angol nyelven.

General Rules

-

Performance assessment methods

-

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • -: 30
  • -: 70

Percentage of exam elements within the rating

  • -: -

Conditions for obtaining a signature, validity of the signature

-

Issuing grades

%
Excellent 94% felett-100
Very good 88-94
Good 75-87
Satisfactory 62-74
Pass 50-61
Fail 50% alatt

Retake and late completion

-

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
- 5
- 60
- 10
- 1
- 14

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.

Topics covered during the term

-

Lecture topics

Additional lecturers

Name Position Contact details
- - -

Approval and validity of subject requirements