Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
Annak elérése, hogy a hallgató felismerje és alkalmazni is tudja a szervezeti kommunikációban rejlő hatékonyságnövelő tényezőket. Kapjon segítséget az intézményszervezetben előforduló kommunikációs interakciók felismeréséhez, kezeléséhez.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Tudatosul a szervezeti kommunikáció fontossága, a pedagógiai klíma, a hatékonyság, a szervezeti kultúra fejlesztésében.
- Ismerni fogja a szervezeti kommunikációs technikák alkalmazását, szerepét a szervezeti konfliktusok prevenciójában.
Képesség
- Képes lesz az intézményszervezet sajátosságainak felismerésére, és a szervezeti folyamatok kommunikációs kezelésére.
- Képes lesz az intézményszervezet arculattervezésére, a szervezeti kultúra, hagyományrendszer naprakész kommunikációjára.
- Képes lesz az intézményszervezet pozicionálására, megjelenítésére fenntartói és más nevelési-oktatási közegben.
Attitűd
- Kialakul az együttműködésre készsége, az egyéni és szervezeti célok közelítésére való törekvés.
- Érzékelni tudja a szervezeti klíma és kommunikáció állapotát, változásait, felismeri a szükséges és lehetséges beavatkozási pontokat.
- Nyitott a kölcsönös kommunikációra és tapasztalatcserére
Önállóság és felelősség
- Az intézményszervezet hierarchiájában elfoglalt hely, szerep, beosztása szerint hitelesen közvetíti a szervezeti kultúra dimenzióit, erősíti a „mi” tudat kialakítását, fejlesztését.
- Felelősséget vállal a szervezet, az emberi erőforrás és a minőségfejlesztésben
Oktatásmódszertan
A tréningfoglalkozás kertében prezentációval szemléltetett tréneri téma exploráció, csoportfeladatok kiadása, felkészülés irányítása. A csoportok munkájából minden hallgató szereplésével plenáris prezentáció történik. Egyéni megnyilvánulások, plenáris vita, tréneri összefoglaló
Tanulástámogató anyagok
- Benedek István (2020): 2. szemeszter Hallgatói Tréning Munkafüzet Szervezeti Kommunikáció
- Benedek István (2020): 2. szemeszter Konzulensi Tréning Munkafüzet Szervezeti Kommunikáció
- Benedek István (2019): Szervezettan BME GTK Műszaki Pedagógiai Tanszék Budapest, Jegyzet, p.105.
- Értékelő és feladatlapok, a jegyzethez készített prezentáció.
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő központi teszt kitöltésével.
Teljesítményértékelési módszerek
Teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100 %-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • vizsga (központi teszt feladatsor)
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- a kontaktórákon nyújtott teljesítmény: 30
- központi teszt: 70
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 88-94 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | 50 % alatt |
Javítás és pótlás
A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
felkészülés a tréningre | 54 |
tréning kontaktóra | 5 |
felkészülés a központi teszt megoldására (gyakorló teszt) | 30 |
teszt kitöltése | 1 |
Összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • PR és média alapismeretek. • Kommunikációs alapismeretek. • Stilisztika és sajtónyelv, • Társadalmi kommunikáció. • Reklám- és hirdetésszervezés. • Média etika. • Arculattervezés. • Szervezeti kultúra jellemzői. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | PR és média alapismeretek.Kommunikációs alapismeretek.Stilisztika és sajtónyelv,Társadalmi kommunikáció.Reklám- és hirdetésszervezés.Média etika.Arculattervezés.Szervezeti kultúra jellemzői. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.