Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
INTÉZMÉNYSPECIFIKUS GYAKORLAT II. – KÖZNEVELÉS
Azonosító
BMEGT51S526
A tantárgy jellege
részidős képzés távoktatás / kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
10
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
évközi jegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
dr. habil Kálmán Anikó
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
kalman.aniko@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar-HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
• alapképzési szakhoz kapcsolódó tanítói és vagy főiskolai szintű (BA/BSC) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja: képzés elméleti tantárgyai ismeretanyagának az Oktatási Hivatal, a Klebelsberg Központ, valamint köznevelés mérési és értékelési gyakorlatával történő összevetése.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. 1. Ismeri az elmélet és a gyakorlat viszonyát
  2. 2. Ismeri az Oktatási Hivatalra, a Klebelsberg Központra vonatkozó feladat- és hatásköri szabályozókat
  3. 3. Ismeri a köznevelési intézmények kapcsolatait az Oktatási hivatallal.
  4. 4. Ismeri az állami fenntartású intézmények kapcsolatait a Klebelsberg Központtal
  5. 5. Ismeri az OH által használ központi programokat
Képesség
  1. 1. Képes az elmélet és a gyakorlat összevetésére, következtetések megfogalmazására
  2. 2. Képes a működés szabályozását átlátni, javaslatokat megfogalmazni
  3. 3. Képes a jogszabályi előírások értelmezésére, a megvalósulás vizsgálatára, javaslatok megfogalmazására
Attitűd
  1. 1. Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
  2. 2. Nyitott és befogadó a gyakorlaton szerzett új ismeretek befogadására
Önállóság és felelősség
  1. 1. Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és azok gyakorlati megvalósítására javaslatokat fogalmaz meg.
  2. 2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  3. 3. Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.

Oktatásmódszertan

Előadások, helyszíni vizsgálatok, szituációs gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok,

Tanulástámogató anyagok

  • Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok
  • Az adott gyakorlati munkahely (fenntartó/szakszolgálat) szabályzatai

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül beadott házi feladat eredménye alapján.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a tréningen való 100%-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • tematikus dolgozat leadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • gyakorlaton való aktív részvétel: 30 %
  • tematikus dolgozat : 70 %

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 94% felett-100
Jeles 88–94%
75–87%
Közepes 62–74%
Elégséges 50–61%
Elégtelen 50% alatt

Javítás és pótlás

A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a gyakorlaton 10
felkészülés a gyakorlatra 120
dolgozat elkészítése 100
egyéb felkészülés 80

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a Klebelsberg Központtal, tankerületekkel való kapcsolatban. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe az Oktatási Hivatallal való kapcsolatban • Tudásmegosztás csoport tagjai között a saját tapasztalat alapján. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Tartalmi egységek
2. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a Klebelsberg Központtal, tankerületekkel való kapcsolatban.
3. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe az Oktatási Hivatallal való kapcsolatban
4. • Tudásmegosztás csoport tagjai között a saját tapasztalat alapján.
5. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
- - -

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.