Verziók
Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tantárgy célja: képzés elméleti tantárgyai ismeretanyagának az Oktatási Hivatal, a Klebelsberg Központ, valamint köznevelés mérési és értékelési gyakorlatával történő összevetése.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- 1. Ismeri az elmélet és a gyakorlat viszonyát
- 2. Ismeri az Oktatási Hivatalra, a Klebelsberg Központra vonatkozó feladat- és hatásköri szabályozókat
- 3. Ismeri a köznevelési intézmények kapcsolatait az Oktatási hivatallal.
- 4. Ismeri az állami fenntartású intézmények kapcsolatait a Klebelsberg Központtal
- 5. Ismeri az OH által használ központi programokat
Képesség
- 1. Képes az elmélet és a gyakorlat összevetésére, következtetések megfogalmazására
- 2. Képes a működés szabályozását átlátni, javaslatokat megfogalmazni
- 3. Képes a jogszabályi előírások értelmezésére, a megvalósulás vizsgálatára, javaslatok megfogalmazására
Attitűd
- 1. Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- 2. Nyitott és befogadó a gyakorlaton szerzett új ismeretek befogadására
Önállóság és felelősség
- 1. Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és azok gyakorlati megvalósítására javaslatokat fogalmaz meg.
- 2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- 3. Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Előadások, helyszíni vizsgálatok, szituációs gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok,
Tanulástámogató anyagok
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok
- Az adott gyakorlati munkahely (fenntartó/szakszolgálat) szabályzatai
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül beadott házi feladat eredménye alapján.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a tréningen való 100%-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • tematikus dolgozat leadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- gyakorlaton való aktív részvétel: 30 %
- tematikus dolgozat : 70 %
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94% felett-100 |
Jeles | 88–94% |
Jó | 75–87% |
Közepes | 62–74% |
Elégséges | 50–61% |
Elégtelen | 50% alatt |
Javítás és pótlás
A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a gyakorlaton | 10 |
felkészülés a gyakorlatra | 120 |
dolgozat elkészítése | 100 |
egyéb felkészülés | 80 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a Klebelsberg Központtal, tankerületekkel való kapcsolatban. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe az Oktatási Hivatallal való kapcsolatban • Tudásmegosztás csoport tagjai között a saját tapasztalat alapján. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Tartalmi egységek |
2. | • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a Klebelsberg Központtal, tankerületekkel való kapcsolatban. |
3. | • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe az Oktatási Hivatallal való kapcsolatban |
4. | • Tudásmegosztás csoport tagjai között a saját tapasztalat alapján. |
5. | Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.