I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
INSTITUTION - SPECIFIC PRACTICE I. - PUBLIC EDUCATION
ID (subject code)
BMEGT51S526
Type of subject
part - time training in distance learning / contact lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
10
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
3
Subject Coordinator
Name
dr. habil Kálmán Anikó
Position
associate professor
Contact details
kalman.aniko@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of the subject
magyar-HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Public education manager programme from 2021/22/Term 2

Subject Role: Compulsory elective

Recommended semester: 4

Direct prerequisites
Strong
• alapképzési szakhoz kapcsolódó tanítói és vagy főiskolai szintű (BA/BSC) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 581046/15/2021. Valid from: 24.11.2021.

Objectives

The aim of the course is to compare the knowledge of the theoretical subjects of the training with the measurement and evaluation practices of the Educational Authority, the Klebelsberg Centre and public education.

Academic results

Knowledge
  1. 1. Know the relationship between theory and practice
  2. 2. Knowledge of the regulations of tasks and competences of the Educational Authority, the Klebelsberg Centre
  3. 3. You are familiar with the relationships of public education institutions with the Educational Authority.
  4. 4. Know the relationships of state-maintained institutions with the Klebelsberg Centre
  5. Familiar with the central programs used by OH
Skills
  1. 1. Capable of comparing theory and practice, drawing conclusions
  2. 2. Able to understand the regulation of operation, to formulate proposals
  3. 3. Capable of interpreting legal requirements, examining implementation, making proposals
Attitude
  1. 1. In case of group tasks, learning and work, both as a manager and as an enforcer, he is a determined, constructive, cooperative, proactive.
  2. 2. Open and inclusive to receive new knowledge gained in the exercise
Independence and responsibility
  1. 1. It independently ponders tasks and problems and formulates proposals for their practical implementation.
  2. 2. Openly accepts well-founded critical comments.
  3. 3. In order to achieve the goal, it mobilizes its theoretical and practical knowledge and abilities autonomously, in cooperation with the other members of the group (and sometimes by directing them).

Teaching methodology

Lectures, field tests, situational exercises, communication in writing and orally, use of IT tools and techniques, optional tasks prepared independently and in group work,

Materials supporting learning

  • Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok
  • Az adott gyakorlati munkahely (fenntartó/szakszolgálat) szabályzatai

General Rules

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül beadott házi feladat eredménye alapján.

Performance assessment methods

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a tréningen való 100%-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • tematikus dolgozat leadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • -: 30 %
  • -: 70 %

Percentage of exam elements within the rating

  • -: -

Conditions for obtaining a signature, validity of the signature

-

Issuing grades

%
Excellent 94% felett-100
Very good 88–94%
Good 75–87%
Satisfactory 62–74%
Pass 50–61%
Fail 50% alatt

Retake and late completion

A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
- 10
- 120
- 100
- 80

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.

Topics covered during the term

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a Klebelsberg Központtal, tankerületekkel való kapcsolatban. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe az Oktatási Hivatallal való kapcsolatban • Tudásmegosztás csoport tagjai között a saját tapasztalat alapján. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Lecture topics
1. Tartalmi egységek
2. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a Klebelsberg Központtal, tankerületekkel való kapcsolatban.
3. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe az Oktatási Hivatallal való kapcsolatban
4. • Tudásmegosztás csoport tagjai között a saját tapasztalat alapján.
5. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Additional lecturers

Name Position Contact details
- - -

Approval and validity of subject requirements