Programme: Public education manager programme from 2021/22/Term 2
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course is to compare the knowledge of the theoretical subjects of the training with the measurement and evaluation practices of the Educational Authority, the Klebelsberg Centre and public education.
Academic results
Knowledge
- 1. Know the relationship between theory and practice
- 2. Knowledge of the regulations of tasks and competences of the Educational Authority, the Klebelsberg Centre
- 3. You are familiar with the relationships of public education institutions with the Educational Authority.
- 4. Know the relationships of state-maintained institutions with the Klebelsberg Centre
- Familiar with the central programs used by OH
Skills
- 1. Capable of comparing theory and practice, drawing conclusions
- 2. Able to understand the regulation of operation, to formulate proposals
- 3. Capable of interpreting legal requirements, examining implementation, making proposals
Attitude
- 1. In case of group tasks, learning and work, both as a manager and as an enforcer, he is a determined, constructive, cooperative, proactive.
- 2. Open and inclusive to receive new knowledge gained in the exercise
Independence and responsibility
- 1. It independently ponders tasks and problems and formulates proposals for their practical implementation.
- 2. Openly accepts well-founded critical comments.
- 3. In order to achieve the goal, it mobilizes its theoretical and practical knowledge and abilities autonomously, in cooperation with the other members of the group (and sometimes by directing them).
Teaching methodology
Lectures, field tests, situational exercises, communication in writing and orally, use of IT tools and techniques, optional tasks prepared independently and in group work,
Materials supporting learning
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok
- Az adott gyakorlati munkahely (fenntartó/szakszolgálat) szabályzatai
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül beadott házi feladat eredménye alapján.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a tréningen való 100%-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • tematikus dolgozat leadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- -: 30 %
- -: 70 %
Percentage of exam elements within the rating
- -: -
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
-
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 94% felett-100 |
Very good | 88–94% |
Good | 75–87% |
Satisfactory | 62–74% |
Pass | 50–61% |
Fail | 50% alatt |
Retake and late completion
A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
- | 10 |
- | 120 |
- | 100 |
- | 80 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a Klebelsberg Központtal, tankerületekkel való kapcsolatban. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe az Oktatási Hivatallal való kapcsolatban • Tudásmegosztás csoport tagjai között a saját tapasztalat alapján. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Tartalmi egységek |
2. | • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a Klebelsberg Központtal, tankerületekkel való kapcsolatban. |
3. | • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe az Oktatási Hivatallal való kapcsolatban |
4. | • Tudásmegosztás csoport tagjai között a saját tapasztalat alapján. |
5. | Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- | - | - |