Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
INTÉZMÉNYSPECIFIKUS GYAKORALT I. – KÖZNEVELÉS-IRÁNYÍTÁS GYAKORLATA I.
Azonosító
BMEGT51S524
A tantárgy jellege
részidős képzés távoktatás / kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
20
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
évközi jegy
Kreditszám
10
Tantárgyfelelős
Neve
dr. habil Kálmán Anikó
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
kalman.aniko@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar-HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 3

Közvetlen előkövetelmények
Erős
• alapképzési szakhoz kapcsolódó tanítói és vagy főiskolai szintű (BA/BSC) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja: képzés elméleti tantárgyainak ismeretanyagának a köznevelési intézmény fenntartóinál és a pedagógiai szakszolgálatoknál napi gyakorlattal történő összevetése.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. 1. Ismeri az elmélet és a gyakorlat viszonyát
  2. 2. Ismeri az adott köznevelési intézmények fenntartóira vonatkozó működésének szabályozását
  3. 3. Ismeri egy adott fenntartói/szakszolgálati szervezet szervezeti felépítését, szabályozottságát.
  4. 4. Ismeri a vezető feladatait egy adott fenntartói/szakszolgálati szervezet szervezeti kultúrájának formálásában
Képesség
  1. 1. Képes az elmélet és a gyakorlat összevetésére, következtetések megfogalmazására
  2. 2. Képes a működés szabályozását átlátni, javaslatokat megfogalmazni
  3. 3. Képes a jogszabályi előírások értelmezésére, a megvalósulás vizsgálatára, javaslatok megfogalmazására
Attitűd
  1. -
  2. 1. Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
  3. 2. Nyitott és befogadó a gyakorlaton szerzett új ismeretek befogadására
  4. 1. Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és azok gyakorlati megvalósítására javaslatokat fogalmaz meg.
  5. 2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  6. 3. Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit
Önállóság és felelősség
  1. -

Oktatásmódszertan

Előadások, helyszíni vizsgálatok, szituációs gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok,

Tanulástámogató anyagok

  • Az adott gyakorlati munkahely (fenntartó/szakszolgálat) szabályzatai

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül beadott tematikus dolgozat

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100/-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • tematikus dolgozat leadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • gyakorlaton való aktív részvétel: 30 %
  • tematikus dolgozat : 70 %

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 94% felett-100
Jeles 88–94%
75–87%
Közepes 62–74%
Elégséges 50–61%
Elégtelen 50% alatt

Javítás és pótlás

A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a gyakorlaton 20
felkészülés a gyakorlatra 100
dolgozat elkészítése 100
egyéb felkészülés 80

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A köznevelési intézmények fenntartóira vonatkozó szabályozások. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a fenntartói hatáskörök jogszerű ellátásában. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a szakszolgálati feladatok jogszerű ellátásában. • A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a szakmai szolgáltatások területén. • Az elmélet és a gyakorlat kritikus elemzése. • A gyakorlati hely vezetőjének feladata a központi oktatási stratégiák változása esetén. • Tudásmegosztás csoport tagjai között a saját tapasztalat alapján. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
- - -

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.