Verziók
Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
Annak elérése, hogy a hallgató megismerje a pedagógusok, oktatók munkatevékenységeit, kötelességeit, jogait, az egyéni és közösségi feladatokat, szerepeket. Ismerje és tudja alkalmazni a tartalomszabályozó eszközöket. Ismerje a tanév tervezési és egyes szakaszokhoz tartozó szervezési feladatait. Szerezzen ismereteket a tanulók munkájának értékeléséről. Szerezzen ismereteket az oktatás országos ellenőrzési, mérési és értékelési feladatairól. Ismerje meg az eredményesség és a hatékonyság lehetséges mutatóit.
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
Előadások, IKT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok, együttműködésre építő aktív tanulási formák (projektek, kooperatív, kollaboratív tanulás).
Tanulástámogató anyagok
- Sipos Imre (2019): Pedagógus szerepek, BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest, Jegyzet
- Sipos Imre (2019): Az oktató-nevelő munka hatékonysága, BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest, Jegyzet
- 2011.évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról
- 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
- 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
- www.oktatas.hu
- http://nemzetipedkar.hu/wp-content/uploads/2019/10/2019-npk-etikai-kodex-elfogadott-hatalyos-20191004.pdf
- A jegyzethez készített prezentáció(k).
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő vizsga teljesítésével.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményér-tékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100 %-os részvétel Vizsgaidőszakban végzett teljesítményérté-kelés részletes leírása: • vizsga
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- -: -
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94% felett-100 |
Jeles | 88-94 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | 50 % alatt |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
felkészülés a kontaktórára | 50 |
részvétel kontaktórán | 4 |
felkészülés a vizsgára | 32 |
egyéb felkészülés | 5 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a követ- kező tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A pedagógus szerepe, munkatevékenységei. • A pedagógiai folyamatok tervezése. • A gyermek, a tanuló fejlődésének mértéke, értékelése. • Óvodai, iskolai mentálhigiéné. • A hatékonyság mutatói, mérési lehetőségei • Országos ellenőrzési, mérési, értékelési és vizsgáztatási feladatok. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.