Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
TERVEZÉS, SZERVEZÉS, KOORDINÁLÁS A MENTORI MUNKÁBAN
Azonosító
BMEGT51S560
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
5
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsga érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kata János
Beosztása
mestertanár
Email címe
kata.janos@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja: a tanárjelöltekkel folytatott pedagógiai munka, illetve ennek során, a különböző „szereplőkkel”, ill. intézményekkel való együttműködés megtervezéséhez, szervezéséhez és koordinációjához szükséges ismeretek elsajátítása, és készségek kialakítása.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Megismeri a mentori munka szereplőit
Képesség
  1. Képes a résztvevők közötti kapcsolatok kordinálására
Attitűd
  1. Minden résztvevő érdekeit képviseli
Önállóság és felelősség
  1. Képes önálló döntéshozatalra

Oktatásmódszertan

A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok

Tanulástámogató anyagok

  • Knausz Imre: A tanítás mestersége (2009. október 31. http://mek.oszk.hu/01800/01817/index.phtml)
  • Dr. Makó Ferenc PhD (2015). A mentorálás módszerei a szakmai tanárképzésben
  • Dudás Margit: A belépő nézetek feltárása, http://nti.btk.pte.hu/dogitamas/BHF_FILES/html/28Keri/html/hefop06.htm Hatékony tanulásszervezési módok http://www.jos.hu/down/9011/00 Ped.pdf

Általános szabályok

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

- Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20
  • részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60
  • részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

A gyakorlatokon való részvétel és a kitűzött házi faladat elvégzése.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 90-94
85-89
Közepes 80-84
Elégséges 50-79
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
Részvétel a kontakt tanórán 5
Felkészülés a teljesítményértékelésre 45
Házi feladat 40

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. - Az összefüggő szakmai gyakorlatban érintett szereplők és feladataik, a gyakorlat során folyó munka hely-színei.
2. - Az összefüggő szakmai gyakorlat tervének modellje és az elkészítés, ütemezés, differenciálás, koor-dináció főbb szempontjai.
3. - - Az összefüggő szakmai gyakorlat során alkalmazott értékelés formái és azok szerepe.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Molnár György docens/associate professor molnar.gyorgy@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.