I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
DIGITAL PEDAGOGY IN MENTORING
ID (subject code)
BMEGT51S552
Type of subject
contact hour
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
6
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
3
Subject Coordinator
Name
Dr. Tóth Péter
Position
professor
Contact details
toth.peter@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of the subject
magyar- HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Mentor teacher programme from 2021/22/Term 2

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 3

Direct prerequisites
Strong
None
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 580768/11/2022. Valid from: 26.10.2022.

Objectives

The aim of the course is to transfer modern human and technological knowledge that can be used well in university learning education, complement the basic technical and economic science training and provide an insight into the practice of atypical learning related to the specific way of life of students.

Academic results

Knowledge
  1. - developing the literacy, skills and abilities of learners using knowledge.
Skills
  1. - developing the literacy, skills and abilities of learners using knowledge.
Attitude
  1. - Developing competences that underpin lifelong learning.
Independence and responsibility
  1. - Professional cooperation and communication

Teaching methodology

The necessary communication during the exercises is written and oral, the use of IT tools and techniques, tasks prepared independently and in group work.

Materials supporting learning

  • Benedek András: Mobil tanulás és az egész életen át megszerezhető tudás. In: Mobiltársadalomkutatás, Paradigmák - Perspektívák, (szerk.: Nyíri Kristóf) Ma¬gyar Tudományos Akadémia - T-Mobile, Budapest, 2007., 29-37.p. http://www.socialscience.t-mobile.hU/dok/l 1 benedek.pdf http://moodle.kodoIanyi.hU/file.php/l/segedletek/MoodleHasznalat.pdf, 2008.09.20.
  • Molnár György: Az IKT-val támogatott tanulási környezet követelményei és fej¬lesztési lehetőségei In: Benedek And-rás (szerk): Digitális pedagógia - Tanulás IKT környezetben - Egyetemi jegyzet ISSN 1787-9655 Typotex Kiadó, Buda-pest, 2008. pp. 225-255
  • Benedek András: Digitális pedagógia 2.0, Typotex Kiadó, Budapest, 2012.
  • Ajánlott irodalom / Recommended literature:
  • Maurizio Ferraris: Hol vagy? A mobiltelefon ontológiája. Európa, Budapest, 2008.
  • Barabási-Albert László: Behálózva. A hálózatok új tudománya. Helikon, Buda-pest, 2008.
  • Benedek András: Mobiítanulás és az egész életen át megszerezhető tudás. In: Világosság, 2007/9. pp. 21-28.

General Rules

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.

Performance assessment methods

- Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20
  • részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60
  • részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20

Percentage of exam elements within the rating

Conditions for obtaining a signature, validity of the signature

Kontaktórákon való részvétel, házi feladat elkészítése.

Issuing grades

%
Excellent 96-100
Very good 91- 95
Good 86- 90
Satisfactory 80-85
Pass 51- 79
Fail 0- 50

Retake and late completion

- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
részvétel a kontakt tanórákon 6
felkészülés a teljesítményértékelésre 34
házi feladat elkészítése 50
Összesen 90

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 10.10.2022.

Topics covered during the term

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Lecture topics
1. Elektronikus kommunikáció alapjai és formái.Web 2.0ás digitális eszközök és prezentációs technikák megismerése és alkalmazása

Additional lecturers

Name Position Contact details
-

Approval and validity of subject requirements