I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
DIGITÁLIS PEDAGÓGIA A MENTORI MUNKÁBAN
Azonosító
BMEGT51S552
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
6
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Tóth Péter
Beosztása
egyetemi tanár
Email címe
toth.peter@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar- HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2022.10.26.) az 580768/11/2022 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2022.10.26-tól.

Célkitűzések

A tantárgy célja: olyan korszerű humán és technológiai ismereteket átadni, melyek az egyetemi tanulás-oktatás során is jól alkalmazhatók, kiegészítik az alapozó műszaki és gazdaságtudományi jellegű képzést, és kitekintést nyújtanak a hallgatók sajátos életformájához kapcsolódó atipikus tanulás gyakorlatára.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. - tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztése a tudás felhasználásával.
Képesség
  1. - tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztése a tudás felhasználásával.
Attitűd
  1. - Az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák fejlesztése.
Önállóság és felelősség
  1. - Szakmai együttműködés és a kommunikáció

Oktatásmódszertan

A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Benedek András: Mobil tanulás és az egész életen át megszerezhető tudás. In: Mobiltársadalomkutatás, Paradigmák - Perspektívák, (szerk.: Nyíri Kristóf) Ma¬gyar Tudományos Akadémia - T-Mobile, Budapest, 2007., 29-37.p. http://www.socialscience.t-mobile.hU/dok/l 1 benedek.pdf http://moodle.kodoIanyi.hU/file.php/l/segedletek/MoodleHasznalat.pdf, 2008.09.20.
  • Molnár György: Az IKT-val támogatott tanulási környezet követelményei és fej¬lesztési lehetőségei In: Benedek And-rás (szerk): Digitális pedagógia - Tanulás IKT környezetben - Egyetemi jegyzet ISSN 1787-9655 Typotex Kiadó, Buda-pest, 2008. pp. 225-255
  • Benedek András: Digitális pedagógia 2.0, Typotex Kiadó, Budapest, 2012.
  • Ajánlott irodalom / Recommended literature:
  • Maurizio Ferraris: Hol vagy? A mobiltelefon ontológiája. Európa, Budapest, 2008.
  • Barabási-Albert László: Behálózva. A hálózatok új tudománya. Helikon, Buda-pest, 2008.
  • Benedek András: Mobiítanulás és az egész életen át megszerezhető tudás. In: Világosság, 2007/9. pp. 21-28.

Általános szabályok

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

- Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20
  • részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60
  • részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Kontaktórákon való részvétel, házi feladat elkészítése.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 96-100
Jeles 91- 95
86- 90
Közepes 80-85
Elégséges 51- 79
Elégtelen 0- 50

Javítás és pótlás

- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 6
felkészülés a teljesítményértékelésre 34
házi feladat elkészítése 50
Összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Multimédiás segédeszközök ismertetése, bemutatása, és alkalmazása a mentori munkában.- A web 2.0 alapú IKT alkalmazások bemutatása, használata.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.