Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tantárgy célja: olyan korszerű humán és technológiai ismereteket átadni, melyek az egyetemi tanulás-oktatás során is jól alkalmazhatók, kiegészítik az alapozó műszaki és gazdaságtudományi jellegű képzést, és kitekintést nyújtanak a hallgatók sajátos életformájához kapcsolódó atipikus tanulás gyakorlatára.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- - tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztése a tudás felhasználásával.
Képesség
- - tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztése a tudás felhasználásával.
Attitűd
- - Az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák fejlesztése.
Önállóság és felelősség
- - Szakmai együttműködés és a kommunikáció
Oktatásmódszertan
A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Benedek András: Mobil tanulás és az egész életen át megszerezhető tudás. In: Mobiltársadalomkutatás, Paradigmák - Perspektívák, (szerk.: Nyíri Kristóf) Ma¬gyar Tudományos Akadémia - T-Mobile, Budapest, 2007., 29-37.p. http://www.socialscience.t-mobile.hU/dok/l 1 benedek.pdf http://moodle.kodoIanyi.hU/file.php/l/segedletek/MoodleHasznalat.pdf, 2008.09.20.
- Molnár György: Az IKT-val támogatott tanulási környezet követelményei és fej¬lesztési lehetőségei In: Benedek And-rás (szerk): Digitális pedagógia - Tanulás IKT környezetben - Egyetemi jegyzet ISSN 1787-9655 Typotex Kiadó, Buda-pest, 2008. pp. 225-255
- Benedek András: Digitális pedagógia 2.0, Typotex Kiadó, Budapest, 2012.
- Ajánlott irodalom / Recommended literature:
- Maurizio Ferraris: Hol vagy? A mobiltelefon ontológiája. Európa, Budapest, 2008.
- Barabási-Albert László: Behálózva. A hálózatok új tudománya. Helikon, Buda-pest, 2008.
- Benedek András: Mobiítanulás és az egész életen át megszerezhető tudás. In: Világosság, 2007/9. pp. 21-28.
Általános szabályok
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
- Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Kontaktórákon való részvétel, házi feladat elkészítése.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100 |
Jeles | 91- 95 |
Jó | 86- 90 |
Közepes | 80-85 |
Elégséges | 51- 79 |
Elégtelen | 0- 50 |
Javítás és pótlás
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6 |
felkészülés a teljesítményértékelésre | 34 |
házi feladat elkészítése | 50 |
Összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Multimédiás segédeszközök ismertetése, bemutatása, és alkalmazása a mentori munkában.- A web 2.0 alapú IKT alkalmazások bemutatása, használata. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.