Célkitűzések
Annak elérése, hogy a hallgatók a tárgy tanulása során átfogó képet kapjanak az ágazati irányítástól a mikroszintű szervezeti működésig. Cél, hogy megismerjék az ágazati irányítás szervezeti rendszerét és tartalmát. Az intézményi működés keretében kiemelkedő cél, hogy a hallgatók megismerjék az államigazgatási és hatósági szerveket és feladataikat. Fontos cél, hogy megismerjék a felnőttképzés digitális adatbázisainak, nyilvántartásainak felületét és működését. Kiemelten fontos annak elérése, hogy a hallgatók ismerjék a felnőttképzők működését, valamint a szakképző iskolák, szakképzési centrumok felnőttképzési feladatait, lehetőségeit. A hallgatók áttekintést nyerjenek a felnőttképzési szakértők szerepére és feladatrendszerére. Tudják és ismerjék a vizsgarendszer intézményrendszerét a független vizsgaközpontot. Ismerjék a felnőttképzési hitelrendszer intézményi hálózatát.
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
- 1. Önállóan és felelősséggel tud felnőttképzési feladatokat ellátni intézményében.
- 2. Önállóan döntéseket tud hozni felnőtképzési feladatok tárgyában.
- 3. Felelősen tud szervezetfejlesztési támogatást adni a felnőttképzés tekintetében.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata. Önállóan és csoportmunkában végzett feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- 1168/2019.(III.28.) Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
- Felnőttképzés megújítása 2020
- Jogszabályok:
- Magyarország Alaptörvénye
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
- 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
- 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról
Általános szabályok
A tanulmányi eredmények értékelése vizsga keretében történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: A foglalkozás során hallgatói aktivitás az elvárt. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: vizsga
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- -: -
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tantárgyi követelmények jóváhagyása és érvényessége A Kari Hallgatói képviselet véleményezése után jóváhagyta …………………., 2021………. Hatályos: 2021,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.től
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 100-94-100 |
Jeles | 94-88 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 62–74 |
Elégséges | 50–61 |
Elégtelen | 50-0 |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel kontaktórán | 15 |
felkészülés a kontaktórára | 90 |
felkészülés a vizsgára | 95 |
egyéb felkészülés | 10 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.