Objectives
To provide students with a comprehensive picture of the subject from sectoral governance to micro-organisational operations. The aim is to understand the organisational system and content of sectoral governance. In the framework of institutional operation, it is an outstanding goal that students get to know the public administration and public authorities and their tasks. An important goal is to learn about the interface and operation of digital databases and registers of adult education. It is of the utmost importance to ensure that students are familiar with the operation of adult training schools, as well as the adult education tasks and opportunities of vocational schools and vocational training centres. Students should get an overview of the role and task system of adult education experts. They know and know the institutional system of the examination system, the independent examination centre. Know the institutional network of the adult education credit system.
Academic results
Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility
- 1. You can perform adult education tasks independently and responsifully in your institution.
- 2. You can make decisions on your own on adult education tasks.
- 3. It can responsibly provide organisational development support for adult education.
Teaching methodology
Lectures, communication in writing and orally, use of IT tools and techniques. Tasks carried out independently and in group work.
Materials supporting learning
- 1168/2019.(III.28.) Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
- Felnőttképzés megújítása 2020
- Jogszabályok:
- Magyarország Alaptörvénye
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
- 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
- 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról
General Rules
A tanulmányi eredmények értékelése vizsga keretében történik.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: A foglalkozás során hallgatói aktivitás az elvárt. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: vizsga
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- -: -
Percentage of exam elements within the rating
- -: -
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
A tantárgyi követelmények jóváhagyása és érvényessége A Kari Hallgatói képviselet véleményezése után jóváhagyta …………………., 2021………. Hatályos: 2021,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.től
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 100-94-100 |
Very good | 94-88 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62–74 |
Pass | 50–61 |
Fail | 50-0 |
Retake and late completion
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel kontaktórán | 15 |
felkészülés a kontaktórára | 90 |
felkészülés a vizsgára | 95 |
egyéb felkészülés | 10 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- | - | - |