I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
INSTITUTIONAL SYSTEM AND FUNCTIONING OF ADULT TRAINING
ID (subject code)
BMEGT51S531
Type of subject
/ part - time training in distance learning – contact lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
0
Laboratory
0
Type of assessment
exam
Number of credits
7
Subject Coordinator
Name
Feketéné dr. habil Szakos Éva
Position
associate professor
Contact details
feketene.szakos.eva@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms
Direct prerequisites
Strong
• alapképzési szakhoz kapcsolódó tanítói és vagy főiskolai szintű (BA/BSC) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 581046/15/2021. Valid from: 24.11.2021.

Objectives

To provide students with a comprehensive picture of the subject from sectoral governance to micro-organisational operations. The aim is to understand the organisational system and content of sectoral governance. In the framework of institutional operation, it is an outstanding goal that students get to know the public administration and public authorities and their tasks. An important goal is to learn about the interface and operation of digital databases and registers of adult education. It is of the utmost importance to ensure that students are familiar with the operation of adult training schools, as well as the adult education tasks and opportunities of vocational schools and vocational training centres. Students should get an overview of the role and task system of adult education experts. They know and know the institutional system of the examination system, the independent examination centre. Know the institutional network of the adult education credit system.

Academic results

Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility
  1. 1. You can perform adult education tasks independently and responsifully in your institution.
  2. 2. You can make decisions on your own on adult education tasks.
  3. 3. It can responsibly provide organisational development support for adult education.

Teaching methodology

Lectures, communication in writing and orally, use of IT tools and techniques. Tasks carried out independently and in group work.

Materials supporting learning

  • 1168/2019.(III.28.) Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
  • Felnőttképzés megújítása 2020
  • Jogszabályok:
  • Magyarország Alaptörvénye
  • 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
  • 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
  • 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
  • 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról

General Rules

A tanulmányi eredmények értékelése vizsga keretében történik.

Performance assessment methods

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: A foglalkozás során hallgatói aktivitás az elvárt. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: vizsga

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • -: -

Percentage of exam elements within the rating

  • -: -

Conditions for obtaining a signature, validity of the signature

A tantárgyi követelmények jóváhagyása és érvényessége A Kari Hallgatói képviselet véleményezése után jóváhagyta …………………., 2021………. Hatályos: 2021,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.től

Issuing grades

%
Excellent 100-94-100
Very good 94-88
Good 75–87
Satisfactory 62–74
Pass 50–61
Fail 50-0

Retake and late completion

A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
részvétel kontaktórán 15
felkészülés a kontaktórára 90
felkészülés a vizsgára 95
egyéb felkészülés 10

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.

Topics covered during the term

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:

Lecture topics

Additional lecturers

Name Position Contact details
- - -

Approval and validity of subject requirements