Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A tantárgy célja: megismertetni a hátrányos megkülönböztetés, a diszkrimináció jogi szabályozását, a hátrányos megkülönböztetés tilalmának fogalmát, következményeit. Megismertetni a hátrányos megkülönböztetésre vonatkozó nemzetközi és haza szabályozást, különös tekintettel a gyermekeket érintő szabályozásokra. A szegregáció köznevelésben való megjelenési formáit, az esélyegyenlőség biztosítási lehetőségeit és az integrációt segítő nevelési megoldásokat, az oktatásirányítás központi programjait. A felzárkóztatást és esélyegyenlőséget biztosító kormányzati programok megis-merése. A lemorzsolódással kapcsolatos EU-s és hazai stratégiát
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- dr. Kalicz Éva: Esélyegyenlőség - Diszkrimináció – Szegregáció – Integráció, BME Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest 2019. (jegyzet)
- Magyarország Alaptörvénye
- Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV törvény
- A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
- Befogadó oktatással az iskolai szegregáció ellen Európában – letölthető: https://www.ajbh.hu
- Magyar nemzeti társadalmi felzárkózási stratégia II. Tartósan rászorulók – szegény
- családban élő gyermekek - romák https://www.kormany.hu/download/1/9c/20000/Magyar%20NTFS%20II%20_2%20m
- ell%20_NTFS%20II.pdf
- https://www.oktatas.hu/kozneveles/vegzettseg_nelkuli_iskolaelhagyas
- Nanszákné dr. habil Cserfalvi Ilona professzor emerita:
- A vezetői munka jellemzői a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók körében, BME APPI MPT, 2012
- Friss és aktuális weblapok, blogok magyar és angol nyelven
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő tematikus dolgozat értékelésével.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • A kontaktórákon való 100 %-os részvétellel • A tematikus dolgozat beadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- tematikus dolgozat: 100 %
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94% felett-100 |
Jeles | 88–94% |
Jó | 75–87% |
Közepes | 62–74% |
Elégséges | 50–61% |
Elégtelen | 50 % alatt |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
felkészülés a kontaktórára | 60 |
részvétel a kontaktórán | 7 |
felkészülés a dolgozatra | 40 |
egyéb felkészülés | 13 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.