I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
Subject name
EQUAL OPPORTUNITIES
ID (subject code)
BMEGT51S502
Type of subject
part - time training in distance learning - contact lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
0
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
4
Subject Coordinator
Name
dr. Kattein-Pornói Rita
Position
senior lecturer
Contact details
e-mail: kattein-pornoi.rita@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of the subject
magyar-HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms
Programme: Mentor teacher programme from 2021/22/Term 2
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2021/22/Term 2
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Public education manager programme from 2021/22/Term 2
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Direct prerequisites
Strong
Erős/strong • alapképzési szakhoz kapcsolódó tanítói és vagy főiskolai szintű (BA/BSC) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 581046/15/2021. Valid from: 24.11.2021.
Objectives
-
Academic results
Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
-
Materials supporting learning
- dr. Kalicz Éva: Esélyegyenlőség - Diszkrimináció – Szegregáció – Integráció, BME Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest 2019. (jegyzet)
- Magyarország Alaptörvénye
- Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV törvény
- A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
- Befogadó oktatással az iskolai szegregáció ellen Európában – letölthető: https://www.ajbh.hu
- Magyar nemzeti társadalmi felzárkózási stratégia II. Tartósan rászorulók – szegény
- családban élő gyermekek - romák https://www.kormany.hu/download/1/9c/20000/Magyar%20NTFS%20II%20_2%20m
- ell%20_NTFS%20II.pdf
- https://www.oktatas.hu/kozneveles/vegzettseg_nelkuli_iskolaelhagyas
- Nanszákné dr. habil Cserfalvi Ilona professzor emerita:
- A vezetői munka jellemzői a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók körében, BME APPI MPT, 2012
- Friss és aktuális weblapok, blogok magyar és angol nyelven
General Rules
-
Performance assessment methods
-
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- -: 100 %
Percentage of exam elements within the rating
- -: -
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
-
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 94% felett-100 |
Very good | 88–94% |
Good | 75–87% |
Satisfactory | 62–74% |
Pass | 50–61% |
Fail | 50 % alatt |
Retake and late completion
-
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
- | 60 |
- | 7 |
- | 40 |
- | 13 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
-
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- | - | - |