Célkitűzések
A tantárgy célja a német nyelvű mérnökképzésben részt vevő hallgatók felkészítése németországi tanulmányaikra. A tantárgy keretein belül szaktól és nyelvi szükségletektől függően különböző kurzusokat indítunk. A vizsgafelkészítő kurzusban a hallgatók felkészítést kapnak a Karlsruhei Technológiai Intézetben az akkreditált félévekhez elvárt TestDaF nyelvvizsgára. A második kurzus célja a beszédkészség kiemelt fejlesztése és a nyelvi pontosság erősítése, a harmadik kurzusban pedig a szóbeli készségek fejlesztése mellett alkalom nyílik a szövegértésben és szövegalkotás-ban elengedhetetlenül fontos nyelvtani struktúrák gyakorlására is.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató ismeri az egyetemi élethez kapcsolódó szókincset.
Képesség
- • Aktívan használja a szakszövegekre jellemző nyelvtani szerkezeteket;
- • kommunikációjában meg tudja választani a megfelelő regisztert;
- • beszélni tud az interkulturális kapcsolatok során felmerülő kérdésekről;
- • rutinnal rendelkezik a TestDaF feladatainak megoldásában.
Attitűd
- • Törekszik szókincse folyamatos bővítésére;
- • nyelvtanilag korrekt és igényes nyelvhasználatra törekszik;
- • megszerzett ismereteit felhasználva igyekszik idegen nyelvű szakirodalmat olvasni.
Önállóság és felelősség
- • Az önállóan végrehajtandó feladatait autonóm módon elvégzi;
- • saját nyelvi problémáira reflektálva fejleszti nyelvtudását.
Oktatásmódszertan
A tanulási folyamat során sok pár- és csoportmunkát alkalmazunk, hogy lehetőség szerint növeljük a résztvevők beszédidejét.
Tanulástámogató anyagok
- Jegyzet, ill. a témák feldolgozásához előkészített videós és hanganyagok, igény esetén nyelvtani gyakorlókönyv. - Video and audio materials to be used with the course notes and the various topics, if needed, grammar practice books.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
A hallgatók kisebb beadandókat, egyszerűbb prezentációkat készítenek, illetve szóbeli vagy írásbeli kommunikációs feladatokat oldanak meg, ez az alapja az értékelésnek.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- évközi feladatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
• Egyetemi tanulmányok Magyarországon és Németországban • Interkulturális kapcsolatok • Általános és egyéni jövőkép • A TestDaF feladatai
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.