Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől ŐSZI kezdés
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől TAVASZI kezdés
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Regionális és környezeti gazdaságtan MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Vezetés és szervezés MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A tantárgy célja az, hogy a két féléves tanulás végére a hallgatók elérjék a KER szerinti A1.2 szintet magyar nyelvből. Cél, hogy a második féléves tantárgy végére a hallgatók tudjanak kommunikálni közvetlen információcserét igénylő ismerős, egyszerű és begyakorolt helyzetekben: elsősorban saját magukról, környezetükről, lakóhelyükről és tanul-mányaikról. Cél továbbá, hogy alapvető ismeretekkel rendelkezzenek a magyar kultúráról és társadalomról.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- - A magyar nyelvet tanuló hallgató egyre elmélyültebb ismeretekkel rendelkezik a magyar nyelv gramma-tikai rendszeréről. Tisztában van a tárgyasság fogalmával, ismeri a tárgy típusait, az igekötők alapvető funkcióit, a múlt idő szabályos alakjait és a névutókat.
- - Egyre szélesebb ismeretanyaggal rendelkezik a magyar kultúra tárgyi elemeiről és a magyar kultúra is-mert alakjairól (írók, művészek feltalálók, történelmi személyiségek stb.).
Képesség
- - A képzésben részt vevő hallgató megérti a mindennapi kommunikációs fordulatokat és az A.1.2. szinten elvárt szavakat a személyével, környezetével, lakóhelyével kapcsolatos témakörökben. Megért rövid, vi-lágos és egyszerű üzeneteket. El tud olvasni és meg tud érteni nagyon rövid és egyszerű szövegeket. Rö-vid hétköznapi szövegekben (pl. prospektusok, menetrend) megtalálja a számára szükséges információ-kat.
Attitűd
- - A magyar mindennapi élet kultúrájában megnyilvánuló interkulturális sajátosságok ismeretében szervesebben illeszkedik be a magyar társadalomba.
Önállóság és felelősség
- - Aktív részvevője saját tanulási folyamatának és képes annak hosszú távú fenntartására
Oktatásmódszertan
A tanulási folyamat során a blended módszert alkalmazzuk: a heti két óra online kontaktórához (2x45 perc) a hallgató önálló tanulására alapozott további heti 2x45 perces tevékenység kapcsolódik, az oktató által megadott tananyagok önálló feldolgozásával. A hallgatók beszédidejének növelése érdekében pár- és csoportmunkát is alkalmazunk.
Tanulástámogató anyagok
- Kurzuskönyv: Szita Szilvia – Pelcz Katalin, MagyarOK Kompakt, Pécsi Tudományegyetem, 2020 (5.-8. fejezet)
- A kurzuskönyvhöz tartozó, tanulást támogató anyagok / textbook materials supporting autonomous learning: http://magyar-ok.hu/hu/home.html
- Az önálló tanulást támogató interaktív tananyagok / interactive materials supporting autonomous learning: aktiv-magyar-ok.hu
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : -
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- : 50
- : 50
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
21 | |
8 | |
10 | |
21 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.