I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Hungarian Language and Culture for SH Students 2.
Azonosító
BMEGT60Z9H2
A tantárgy jellege
online és kontaktórás (blended) tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
Vizsgaérdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Számelyné Dr. Jámbor Emőke
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
jambor.emoke@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar (angol közvetítő nyelvvel) - HU (along with English as mediation language)
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől ŐSZI kezdés

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől TAVASZI kezdés

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Regionális és környezeti gazdaságtan MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Vezetés és szervezés MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
BMEGT609H01 teljesítése - completion of BMEGT609H01
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja az, hogy a két féléves tanulás végére a hallgatók elérjék a KER szerinti A1.2 szintet magyar nyelvből. Cél, hogy a második féléves tantárgy végére a hallgatók tudjanak kommunikálni közvetlen információcserét igénylő ismerős, egyszerű és begyakorolt helyzetekben: elsősorban saját magukról, környezetükről, lakóhelyükről és tanul-mányaikról. Cél továbbá, hogy alapvető ismeretekkel rendelkezzenek a magyar kultúráról és társadalomról.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. - A magyar nyelvet tanuló hallgató egyre elmélyültebb ismeretekkel rendelkezik a magyar nyelv gramma-tikai rendszeréről. Tisztában van a tárgyasság fogalmával, ismeri a tárgy típusait, az igekötők alapvető funkcióit, a múlt idő szabályos alakjait és a névutókat.
  2. - Egyre szélesebb ismeretanyaggal rendelkezik a magyar kultúra tárgyi elemeiről és a magyar kultúra is-mert alakjairól (írók, művészek feltalálók, történelmi személyiségek stb.).
Képesség
  1. - A képzésben részt vevő hallgató megérti a mindennapi kommunikációs fordulatokat és az A.1.2. szinten elvárt szavakat a személyével, környezetével, lakóhelyével kapcsolatos témakörökben. Megért rövid, vi-lágos és egyszerű üzeneteket. El tud olvasni és meg tud érteni nagyon rövid és egyszerű szövegeket. Rö-vid hétköznapi szövegekben (pl. prospektusok, menetrend) megtalálja a számára szükséges információ-kat.
Attitűd
  1. - A magyar mindennapi élet kultúrájában megnyilvánuló interkulturális sajátosságok ismeretében szervesebben illeszkedik be a magyar társadalomba.
Önállóság és felelősség
  1. - Aktív részvevője saját tanulási folyamatának és képes annak hosszú távú fenntartására

Oktatásmódszertan

A tanulási folyamat során a blended módszert alkalmazzuk: a heti két óra online kontaktórához (2x45 perc) a hallgató önálló tanulására alapozott további heti 2x45 perces tevékenység kapcsolódik, az oktató által megadott tananyagok önálló feldolgozásával. A hallgatók beszédidejének növelése érdekében pár- és csoportmunkát is alkalmazunk.

Tanulástámogató anyagok

  • Kurzuskönyv: Szita Szilvia – Pelcz Katalin, MagyarOK Kompakt, Pécsi Tudományegyetem, 2020 (5.-8. fejezet)
  • A kurzuskönyvhöz tartozó, tanulást támogató anyagok / textbook materials supporting autonomous learning: http://magyar-ok.hu/hu/home.html
  • Az önálló tanulást támogató interaktív tananyagok / interactive materials supporting autonomous learning: aktiv-magyar-ok.hu

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : -

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • : 50
  • : 50

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
21
8
10
21

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.