Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Chemical Studies 3
Azonosító
BMEGT60Z943
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Kaplonyi Barbara
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
kaplonyi.barbara@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol – EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
BMEGT60Z942 teljesítése – fulfillment of BMEGT60Z942
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tárgy egy négy részből álló sorozat harmadik része, és lehetőséget nyújt a hallgatók számára, hogy továbbfejlesszék általános és szakmai nyelvtudásukat. Az esetleges általános nyelvi hiányosságok korrigálása mellett a hallgatók lehetőséget kapnak, hogy fejlesszék a tanulmányokhoz kapcsolódó nyelvtudásukat, melyet hatékonyan használhat-nak egyetemi és szakmai prezentációik során. A hallgatóknak lehetőségük nyílik továbbá, hogy megerősítsék nyelvi alaptudásukat, ezáltal meg tudnak felelni az egyetemi terminológia és a szakmai nyelv használatára vonatkozó kö-vetelményeknek.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató rendelkezik megfelelő szókinccsel ahhoz, hogy az adott félévben szükséges tanulmányi köte-lezettségeit teljesíteni tudja.
  2. • Ismeri a tanulmányokhoz szükséges nyelvhasználat alapvető nyelvi sajátosságait.
Képesség
Attitűd
  1. • A hallgatók még nyitottabban fordulnak a szakmai nyelv tanulása felé.
  2. • Törekszenek a folyamatos fejlődésre.
  3. • Továbbfejlesztik a kritikai gondolkodás képességét.
Önállóság és felelősség
  1. • Az önálló tanulási stratégiákat tudatosabban használják.

Oktatásmódszertan

Az órák során pár-, és csoportmunkák, egyéni prezentációk, és közös vitafórumok váltják egymást. A tananyag bizo-nyos részeit egyénileg dolgozzák föl a hallgatók.

Tanulástámogató anyagok

  • A kurzus tananyaga kiosztott anyagokat, online anyagokat és audio-vizuális elemeket foglal magában. - The teach-ing material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode.

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • : -

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
56
10
5
10
5
4

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.