Verziók
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a résztvevőinek mind az általános angol nyelvi szintje, mind pedig az idegen nyelvi képzéshez szükséges képességeik és a képzési területükkel, a vegyészmérnöki tudománnyal kapcsolatos tudásuk tovább fejlőd-jön. Az általános nyelvi hiányosságok pótlásán túl a tantárgy az olyan speciális feladatok megoldására koncentrál, mint a laborjelentés-írás, szakmai tartalmú szövegek olvasása és az tanulmányokhoz kapcsolódó szókincsfejlesztés, ami tovább mélyíti az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez szükséges alapvető ismereteket (EAP). Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettsége-iknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • ismeri a szövegszervező elveket mind szóban, mind írásban
- • ismeri a komplex nyelvtani szerkezetekről
- • tisztában van a plágium fogalmával
- • ismeri a hivatkozások fajtáit
- • ismeri az esszék és tudományos cikkek struktúráját
Képesség
- • magabiztosabban alkalmazza a helyes nyelvtani struktúrákat
- • magabiztosabban használja az angol nyelvet minden tekintetben (általános, egyetemi és szakszókincs)
- • képes információt precízen átfogalmazni, illetve összegezni
- • egyetemi igényű rövid prezentációt készít az érdeklődési köréből merített témában
- • képes motivációs levelet írni továbbtanuláshoz, illetve munkavállaláshoz
- • képes igényes tudományos szövegek megírására
- • viszonylagos biztonsággal alkalmazza a hivatkozás szabályait
Attitűd
- • egyre jobban felismeri az egyetemi szinten használt angol nyelv tanulásának szükségét, és egyre nyitot-tabb a tanulási folyamatra
- • egyre inkább igényli az állandó fejlődést és törekszik is erre
- • egyre tudatosabb kritikával értékeli a különböző forrásokból származó információkat
- • egyre tudatosabban törekszik kritikai gondolkodási képességének fejlesztésére
Önállóság és felelősség
- • egyre inkább felelősséget érez önálló tanulási stratégia kialakítására
- • tudatosan és belátóan dolgozik egyéni és csoportos formában a jobb eredmény érdekében
- • egyre inkább felelősséget érez az önellenőrzésre és tudatosan fejleszti ebbéli képességeit
- • egyre inkább törekszik arra, hogy munkáit jó minőségben készítse el
Oktatásmódszertan
Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése. A tananyag egy részét egyénileg kell megszerezni. Ha a hallgató teljesítménye úgy kívánja, akár egyéni konzultációra is sor kerülhet az oktatóval.
Tanulástámogató anyagok
- Az oktatási segédanyag nyomtatott és online formában, néhány speciális anyag pedig audiovizuális formában érhe-tő el. - The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode.
- Ajánlott irodalom - Recommended literature:
- Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
- McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
- Grammar in Context.
- www.uefap.com
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- : -
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
56 | |
10 | |
5 | |
10 | |
5 | |
4 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.