Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Chemical Studies 2
Azonosító
BMEGT60Z942
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Furka Ildikó Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
furka.ildiko.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol – EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
BMEGT60Z941 teljesítése – fulfillment of BMEGT60Z942
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a résztvevőinek mind az általános angol nyelvi szintje, mind pedig az idegen nyelvi képzéshez szükséges képességeik és a képzési területükkel, a vegyészmérnöki tudománnyal kapcsolatos tudásuk tovább fejlőd-jön. Az általános nyelvi hiányosságok pótlásán túl a tantárgy az olyan speciális feladatok megoldására koncentrál, mint a laborjelentés-írás, szakmai tartalmú szövegek olvasása és az tanulmányokhoz kapcsolódó szókincsfejlesztés, ami tovább mélyíti az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez szükséges alapvető ismereteket (EAP). Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettsége-iknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • ismeri a szövegszervező elveket mind szóban, mind írásban
  2. • ismeri a komplex nyelvtani szerkezetekről
  3. • tisztában van a plágium fogalmával
  4. • ismeri a hivatkozások fajtáit
  5. • ismeri az esszék és tudományos cikkek struktúráját
Képesség
  1. • magabiztosabban alkalmazza a helyes nyelvtani struktúrákat
  2. • magabiztosabban használja az angol nyelvet minden tekintetben (általános, egyetemi és szakszókincs)
  3. • képes információt precízen átfogalmazni, illetve összegezni
  4. • egyetemi igényű rövid prezentációt készít az érdeklődési köréből merített témában
  5. • képes motivációs levelet írni továbbtanuláshoz, illetve munkavállaláshoz
  6. • képes igényes tudományos szövegek megírására
  7. • viszonylagos biztonsággal alkalmazza a hivatkozás szabályait
Attitűd
  1. • egyre jobban felismeri az egyetemi szinten használt angol nyelv tanulásának szükségét, és egyre nyitot-tabb a tanulási folyamatra
  2. • egyre inkább igényli az állandó fejlődést és törekszik is erre
  3. • egyre tudatosabb kritikával értékeli a különböző forrásokból származó információkat
  4. • egyre tudatosabban törekszik kritikai gondolkodási képességének fejlesztésére
Önállóság és felelősség
  1. • egyre inkább felelősséget érez önálló tanulási stratégia kialakítására
  2. • tudatosan és belátóan dolgozik egyéni és csoportos formában a jobb eredmény érdekében
  3. • egyre inkább felelősséget érez az önellenőrzésre és tudatosan fejleszti ebbéli képességeit
  4. • egyre inkább törekszik arra, hogy munkáit jó minőségben készítse el

Oktatásmódszertan

Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése. A tananyag egy részét egyénileg kell megszerezni. Ha a hallgató teljesítménye úgy kívánja, akár egyéni konzultációra is sor kerülhet az oktatóval.

Tanulástámogató anyagok

  • Az oktatási segédanyag nyomtatott és online formában, néhány speciális anyag pedig audiovizuális formában érhe-tő el. - The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode.
  • Ajánlott irodalom - Recommended literature:
  • Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
  • McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
  • Grammar in Context.
  • www.uefap.com

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • : -

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
56
10
5
10
5
4

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.