I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Chemical Studies 1
Azonosító
BMEGT60Z941
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Furka Ildikó Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
furka.ildiko.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol – EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgatók megfelelő nyelvi kompetenciákra tegyenek szert. A képzés általános angol nyelv-tudásuk és a képzési területükkel, a vegyészmérnöki tudománnyal kapcsolatos tudásuk fejlesztésére egyaránt lehető-séget nyújt. Külön figyelmet szentelünk az általános nyelvi hiányosságok pótlására, majd ezt követően a hallgatók elsajátítják az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez (EAP) és szakmai tárgyakhoz szükséges alapokat. Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettsége-iknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • ismer komplex nyelvtani szerkezeteket
  2. • ismeri a komplex szerkezetekre jellemző típushibákat és a hibajavító stratégiákat (pl. a zavaros összetett mondatok, központozási problémák, hibás párhuzam, alany-állítmány egyeztetési problémák)
  3. • ismeri az alapvető egyetemi szókincset, úgymint a latin és görög eredetű szavakat, képzőket, szóképzési formákat és magasabb szintű szinonimákat
  4. • ismeri a legalapvetőbb vegyészmérnöki szókincset
  5. • tisztában van a tudományos szövegek és bekezdések főbb ismérveivel
  6. • ismeri a legalapvetőbb tanulási módszereket: olvasási, jegyzetelési és információgyűjtési stratégiák; ho-gyan ellenőrizze egy forrás megbízhatóságát; hogyan határozzon meg tanulási célokat; hogyan ossza be az idejét
Képesség
  1. • magabiztosabban alkalmazza a helyes nyelvtani struktúrákat
  2. • magabiztosabban használja az angol nyelvet minden tekintetben (általános, egyetemi és szakszókincs)
  3. • megérti az egyetemi szintű szövegek fontos információit mind írásban, mind szóban, és létre is tud hoz-ni ilyeneket
  4. • képes jegyzetet készíteni hangfelvételekről, előadásokról és olvasott szövegekről
  5. • képes viszonylag jól összegezni a megadott információt
  6. • képes rövid előadást készíteni érdeklődési köréhez tartozó témában
Attitűd
  1. • felismeri az egyetemi szinten használt angol nyelv tanulásának szükségét, és nyitott a tanulási folya-matra
  2. • igényli az állandó fejlődést és törekszik is erre
  3. • kritikusan értékeli a különböző forrásokból származó információkat
  4. • törekszik kritikai gondolkodási képességének fejlesztésére
Önállóság és felelősség
  1. • törekszik önálló tanulási stratégia kialakítására
  2. • tudatosan és belátóan dolgozik egyéni és csoportos formában a jobb eredmény érdekében
  3. • felelősséget érez az önellenőrzésre és tudatosan fejleszti ebbéli képességeit
  4. • törekszik arra, hogy munkáit jó minőségben készítse el

Oktatásmódszertan

Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése. A tananyag egy részét egyénileg kell megszerezni.

Tanulástámogató anyagok

  • Az oktatási segédanyag nyomtatott és online formában, néhány speciális anyag pedig audiovizuális formában érhe-tő el. - The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode.
  • Ajánlott irodalom - Recommended literature:
  • Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
  • McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
  • Vince, M. (2009). Advanced Language Practice. English grammar and vocabulary. Oxford: MacMillan.

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • : -

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
56
10
5
10
5
4

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.