Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgatók megfelelő nyelvi kompetenciákra tegyenek szert. A képzés általános angol nyelv-tudásuk és a képzési területükkel, a vegyészmérnöki tudománnyal kapcsolatos tudásuk fejlesztésére egyaránt lehető-séget nyújt. Külön figyelmet szentelünk az általános nyelvi hiányosságok pótlására, majd ezt követően a hallgatók elsajátítják az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez (EAP) és szakmai tárgyakhoz szükséges alapokat. Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettsége-iknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • ismer komplex nyelvtani szerkezeteket
- • ismeri a komplex szerkezetekre jellemző típushibákat és a hibajavító stratégiákat (pl. a zavaros összetett mondatok, központozási problémák, hibás párhuzam, alany-állítmány egyeztetési problémák)
- • ismeri az alapvető egyetemi szókincset, úgymint a latin és görög eredetű szavakat, képzőket, szóképzési formákat és magasabb szintű szinonimákat
- • ismeri a legalapvetőbb vegyészmérnöki szókincset
- • tisztában van a tudományos szövegek és bekezdések főbb ismérveivel
- • ismeri a legalapvetőbb tanulási módszereket: olvasási, jegyzetelési és információgyűjtési stratégiák; ho-gyan ellenőrizze egy forrás megbízhatóságát; hogyan határozzon meg tanulási célokat; hogyan ossza be az idejét
Képesség
- • magabiztosabban alkalmazza a helyes nyelvtani struktúrákat
- • magabiztosabban használja az angol nyelvet minden tekintetben (általános, egyetemi és szakszókincs)
- • megérti az egyetemi szintű szövegek fontos információit mind írásban, mind szóban, és létre is tud hoz-ni ilyeneket
- • képes jegyzetet készíteni hangfelvételekről, előadásokról és olvasott szövegekről
- • képes viszonylag jól összegezni a megadott információt
- • képes rövid előadást készíteni érdeklődési köréhez tartozó témában
Attitűd
- • felismeri az egyetemi szinten használt angol nyelv tanulásának szükségét, és nyitott a tanulási folya-matra
- • igényli az állandó fejlődést és törekszik is erre
- • kritikusan értékeli a különböző forrásokból származó információkat
- • törekszik kritikai gondolkodási képességének fejlesztésére
Önállóság és felelősség
- • törekszik önálló tanulási stratégia kialakítására
- • tudatosan és belátóan dolgozik egyéni és csoportos formában a jobb eredmény érdekében
- • felelősséget érez az önellenőrzésre és tudatosan fejleszti ebbéli képességeit
- • törekszik arra, hogy munkáit jó minőségben készítse el
Oktatásmódszertan
Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése. A tananyag egy részét egyénileg kell megszerezni.
Tanulástámogató anyagok
- Az oktatási segédanyag nyomtatott és online formában, néhány speciális anyag pedig audiovizuális formában érhe-tő el. - The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode.
- Ajánlott irodalom - Recommended literature:
- Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
- McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
- Vince, M. (2009). Advanced Language Practice. English grammar and vocabulary. Oxford: MacMillan.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- : -
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
56 | |
10 | |
5 | |
10 | |
5 | |
4 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.