I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Studies 1.
Azonosító
BMEGT60Z901
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
6
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
aláírás
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Dr.Furka Ildikó Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
furka.ildiko.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol – EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy elegendő nyelvi kompetenciával lássa el a tanulókat, hogy lehetőségük legyen fejleszteni álta-lános és a tanulmányaikhoz kapcsolódó angol nyelvtudásukat. A tanulók a kurzus végére a B2+ szintre jutnak el, miközben a tanulmányokhoz kapcsolódó és szakmai angol nyelvtudásukra is fókuszálnak, hogy stabil alapokkal rendelkezzenek tanulmányaik során elvégzendő kötelességeikhez

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • Általános nyelvtani szerkezetekkel tisztában van
  2. • Ismeri az egyetemi tanulmányokhoz szükséges alapvető szókincset, szócsaládokat
  3. • Ismeri tanulmányi területéhez kapcsolódó alapvető szókincset
  4. • Ismeri és megérti a tudományos cikkek szerkezetét, tartalmát
  5. • Ismer alapvető tanulási stratégiákat, feladatok lebontását kisebb lépésekre, célok kitűzését, időbeosztási technikákat
Képesség
  1. • Megérti az összetettebb konkrét vagy elvont témájú szövegek fő gondolatmenetét, beleértve a szakterüle-tének megfelelő szakmai beszélgetéseket is.
  2. • Folyamatos és természetes módon olyan szintű normális interakciót tud folytatni anyanyelvű beszélővel, hogy az egyik félnek sem megterhelő.
  3. • Világos, részletes szöveget tud alkotni különböző témák széles körében, és ki tudja fejteni a véleményét egy aktuális témáról úgy, hogy részletezni tudja a különböző lehetőségekből adódó előnyöket és hátrá-nyokat.
Attitűd
  1. • Nyitott a tanulmányaihoz kapcsolódó nyelvhasználat iránt
  2. • Folyamatos fejlődésre törekszik
  3. • Kritikus gondolkodása kialakul
Önállóság és felelősség
  1. • Igénye van az autonóm tanulási stratégiákra
  2. • Ismer egyéni és csoportos tanulási módszereket jobb eredmények eléréséhez
  3. • Fejlődik a készsége arra, hogy önmagát javítsa
  4. • Törekszik a minőségi munka készítésére

Oktatásmódszertan

Az órák csoportmunkát, egyéni prezentációt és csoportos megbeszéléseket alkalmaz munkaformaként. A tanulmá-nyi anyag nyomtatva illetve online érhető el, bizonyos anyagok audio-vizuális formában. A tananyag egy része önál-ló tanulás során sajátítható el.

Tanulástámogató anyagok

  • Cotton, D. Falvey, D. & Kent S. (2014). New Language Leader Upper-intermediate. Pearson Longman.

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • : -

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles --100
Jeles -
-
Közepes -
Elégséges -
Elégtelen -

Javítás és pótlás

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
84
20
20
26
20
10

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Communication Environment Sport Medicine Transport Literature

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.