Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy elegendő nyelvi kompetenciával lássa el a tanulókat, hogy lehetőségük legyen fejleszteni álta-lános és a tanulmányaikhoz kapcsolódó angol nyelvtudásukat. A tanulók a kurzus végére a B2+ szintre jutnak el, miközben a tanulmányokhoz kapcsolódó és szakmai angol nyelvtudásukra is fókuszálnak, hogy stabil alapokkal rendelkezzenek tanulmányaik során elvégzendő kötelességeikhez
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • Általános nyelvtani szerkezetekkel tisztában van
- • Ismeri az egyetemi tanulmányokhoz szükséges alapvető szókincset, szócsaládokat
- • Ismeri tanulmányi területéhez kapcsolódó alapvető szókincset
- • Ismeri és megérti a tudományos cikkek szerkezetét, tartalmát
- • Ismer alapvető tanulási stratégiákat, feladatok lebontását kisebb lépésekre, célok kitűzését, időbeosztási technikákat
Képesség
- • Megérti az összetettebb konkrét vagy elvont témájú szövegek fő gondolatmenetét, beleértve a szakterüle-tének megfelelő szakmai beszélgetéseket is.
- • Folyamatos és természetes módon olyan szintű normális interakciót tud folytatni anyanyelvű beszélővel, hogy az egyik félnek sem megterhelő.
- • Világos, részletes szöveget tud alkotni különböző témák széles körében, és ki tudja fejteni a véleményét egy aktuális témáról úgy, hogy részletezni tudja a különböző lehetőségekből adódó előnyöket és hátrá-nyokat.
Attitűd
- • Nyitott a tanulmányaihoz kapcsolódó nyelvhasználat iránt
- • Folyamatos fejlődésre törekszik
- • Kritikus gondolkodása kialakul
Önállóság és felelősség
- • Igénye van az autonóm tanulási stratégiákra
- • Ismer egyéni és csoportos tanulási módszereket jobb eredmények eléréséhez
- • Fejlődik a készsége arra, hogy önmagát javítsa
- • Törekszik a minőségi munka készítésére
Oktatásmódszertan
Az órák csoportmunkát, egyéni prezentációt és csoportos megbeszéléseket alkalmaz munkaformaként. A tanulmá-nyi anyag nyomtatva illetve online érhető el, bizonyos anyagok audio-vizuális formában. A tananyag egy része önál-ló tanulás során sajátítható el.
Tanulástámogató anyagok
- Cotton, D. Falvey, D. & Kent S. (2014). New Language Leader Upper-intermediate. Pearson Longman.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- : -
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | --100 |
Jeles | - |
Jó | - |
Közepes | - |
Elégséges | - |
Elégtelen | - |
Javítás és pótlás
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
84 | |
20 | |
20 | |
26 | |
20 | |
10 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Communication Environment Sport Medicine Transport Literature
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.