Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy célja C1 szinten lévő hallgatók nyelvi fejlesztése, elsősorban a szóbeli kommunikáció fejlesztésére koncentrálva. Kiemelt cél, hogy a hallgatók bővíteni tudják a szókincsüket, komplexebb nyelvi szerkezeteket használjanak, fejlesszék a kiejtésüket és a beszédtempójukat.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató rendelkezik az általánosabb, világmérető nagy témák megvitatásához szükséges szókinccsel.
Képesség
- • Írott vagy hallott anyagokból ki tudja szűrni egy probléma lényegét, a különböző megoldások mellett és ellen szóló érveket.
- • Képes folyékonyan beszélni általánosabb műszaki/technikai problémákról, pl. klímaváltozás, energiaprob-lémák.
- • Szakmai vitában ki tudja fejteni a véleményét, tud érvelni, mások érvei reagálni, javaslatokat tenni.
- • Képes prezentálni egy adott probléma megoldását.
Attitűd
- • Törekszik a problémamegoldási képessége fejlesztésére és az övétől eltérő álláspontok megértésre.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató felelősséget vállal a nyelvtudása javításért, és rendelkezik a nyelvtudása fejlesztéséhez szükséges stratégiákkal.
Oktatásmódszertan
Sok csoportmunkát alkalmazunk, ennek során lehetőség nyílik szakmai vitára, problémamegoldásokra, együttmű-ködésekre.
Tanulástámogató anyagok
- Aktuális célnyelvi anyagok: újságcikkek, videók, ezekre épülő feladatok. - Topical materials in the target language: newspaper articles, videos and tasks built on them.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
Mivel a fő cél a szóbeli kommunikáció fejlesztése, ezért elsősorban az órán elvégzendő feladatok (vita, prezentáció) vagy beadandó szövegek.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- órán elvégzendő feladatok, beadandó szövegek.: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Aktualitások a következő technikai/műszaki tématerületeken: klímaváltozás, energiaproblémák, technikai fejlődés.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.