I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Angol felsőfokú nyelvvizsgatréning (írás, szövegértés) – C1
Azonosító
BMEGT60R52A
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Berg Piroska
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
berg.piroska@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol (magyar közvetítő nyelvvel) – EN (along with Hungarian as medi-ation language)
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to B2 level
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgató felkészüljön egy felsőfokú (C1 szintű) nyelvvizsgára. A kurzus során a hallgató to-vábbfejleszti a nyelvtudását, de a fő cél a vizsgázáshoz tartozó stratégiák fejlesztése. A kurzus tehát olyan hallgatók írásbeli felkészítését szolgálja, akik B vagy C típusú felsőfokú nyelvvizsgát kívánnak tenni, és a nyelvi szintjük már megközelíti a vizsga szintjét.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató ismeri a számára releváns vizsgák jellemző témaköreit és feladattípusait.
  2. • Értelmezni tudja a különböző feladattípusokhoz tartozó instrukciókat.
  3. • Rendelkezik a szükséges vizsgázói stratégiákkal.
  4. • Ismeri a vizsgafeladatokhoz tartozó értékelési szempontokat
Képesség
  1. • A hallgató képes kifejteni véleményét, érveket, ellenérveket megfogalmazni a nyelvvizsgák standard írásbeli témaköreire épülő nyelvvizsga-feladatokban.
  2. • Fogalmazásai szerkesztése során tudatosan alkalmazza az adott írásműre jellemző műfaji sajátosságokat.
  3. • Meg tud oldani összetettebb, konkrét vagy elvont témájú olvasott szöveg értését mérő nyelvvizsgafeladatokat. Képes az olvasott szöveget részleteiben és egészében is értelmezni és átlátni. A szövegértést mérő különböző kérdésfajtákra releváns választ tud adni a szövegből kiszűrt információt alapján.
Attitűd
  1. • A hallgató törekszik az együttműködésre és a pontos feladatmegoldásokra
Önállóság és felelősség
  1. • Rendelkezik megfelelő stratégiákkal a nyelvtudása önálló bővítéséhez, és felelősséget vállal a nyelvtudása javításáért.

Oktatásmódszertan

A hangsúly a vizsgázói stratégiák kialakításán van, ezért sok vizsgafeladatot oldunk meg a tanórán és házi feladatként. Az íráskészség fejlesztése érdekében sok kooperatív munkaformát alkalmazunk, melyek során lehetőség nyílik a társértékelésre is.

Tanulástámogató anyagok

  • Különböző nyelvvizsgákhoz készült feladatgyűjtemények és mintafeladatsorok – Collections of practice tests and sample tests.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

A vizsgáztatási technikákhoz igazodó kisebb beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, dolgozatok

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, dolgozatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A felsőfokú nyelvvizsgák standard vizsgatémáihoz igazodó feladatokat végzünk.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.