Versions
Department of Technical Education
Programme: Műszaki szakoktató alapszak 2017/18/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
Ability
Attitude
Autonomy and responsibility
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Tófalvy Tamás: A digitális jó és rossz születése. Technológia, kultúra és újságírás 21. századi átalakulása. Buda-pest, L’Harmattan, 2017.
- Denis McQuail: A tömegkommunikáció elmélete. Budapest, Wolters Kluwer, 2009.
- Képes Gábor – Álló Géza: A jövő múltja. Neumanntól az internetig. [Alföldi István szerk.] Budapest, Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, 2013.
- Terestyéni Tamás: Kommunikációelmélet – A testbeszédtől az internetig. Budapest, Typotex, 2014.
- Horányi Özséb: A kommunikációról. In Béres István – Horányi Özséb (szerk.): Társadalmi kommunikáció. Buda-pest, Osiris, 2001. 22–34.
- Szűts Zoltán: Online. Budapest, Wolters Kluwer, 2018.
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése házi- és/vagy projektfeladatok és a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg vagy csoportosan készített házi feladat, a házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját a gyakorlatvezető határozza meg. - Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a gyakorlat folyamatában, felkérésre vezetett példamegoldás a hallgatók előtt; az egységes értékelési elveket a tantárgyfelelős és a tantárgy előadója együttesen határozza meg.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelés (házi/projekt fel-adat): 50%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 50%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 90 |
Very good | 85–90 |
Good | 72,5–85 |
Satisfactory | 65–72,5 |
Pass | 50–65 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
A házi és/vagy projektfeladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg. Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
8 | |
32 | |
30 | |
20 | |
90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A kommunikáció fogalma, tényezői. Szakmai kommunikációs elméletek és azok alkalmazása a szakképzésben. Kulturális és társadalmi beágyazottság. |
2. | A kommunikáció fajtái. Verbális és nonverbális kommunikáció. Kommunikációs csatornák. Gesztusok és proxémia. |
3. | Innovatív, IKT alapú kommunikáció használata az oktatásban. A digitális szakadék. |
4. | A kommunikáció és a média kapcsolata. Médiakonvergencia. Digitális tartalmak. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|