I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Német nyelvi szintre hozó - B1
Azonosító
BMEGT60R30N
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Czigány Zsuzsanna
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
czigany.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
német (magyar közvetítő nyelvvel) – DE (along with Hungarian as mediation language)
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
A2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to A2 level
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgatók biztonságosan használják B1 szintű nyelvtudásukat: pótolhatják hiányosságaikat és/vagy felfrissíthetik meglévő tudásukat. Ennek érdekében átismételjük és rendszerezzük a B1 szintű kommunikációhoz szükséges nyelvtani szerkezeteket, a készségek kiegyensúlyozott fejlesztésére törekszünk, és figyelembe vesszük a résztvevők szükségleteit is.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató rendelkezik azokkal a nyelvi-strukturális ismeretekkel, amelyek a B1 szintű kommunikációhoz szükségesek,
  2. • ismeri a célkultúra tagjaival való kapcsolathoz szükséges jellegzetes nyelvi eszközöket, kifejezéseket.
Képesség
  1. • Megérti általános témájú írott és hallott szövegek (leírások, beszámolók, interjúk, beszélgetések) lényeges in-formációit,
  2. • képes rövid beszélgetéseket folytatni mindennapi helyzetekben,
  3. • ki tudja fejezni érzéseit és véleményét az őt érdeklő eseményekkel kapcsolatban,
  4. • folyékonyan tud beszélni az őt érdeklő témákról, saját tapasztalatairól és terveiről,
  5. • képes anyanyelvi vagy célnyelvi környezetben kapcsolatfelvételre, (közösségi) kapcsolatok ápolására szóban és írásban, elsősorban kortársaival (pl. reagál meghívásokra, összejövetelt szervez).
Attitűd
  1. • A hallgató nyitott a célnyelvi kultúra tagjaival való kapcsolatfelvételre,
  2. • érdeklik a célnyelvi kultúra magyartól eltérő sajátosságai (ünnepek, ételek, mindennapi szokások),
  3. • törekszik a hiányosságai pótlására.
Önállóság és felelősség
  1. • A hallgató tisztában van erősségeivel és hiányosságaival,
  2. • önállóan is karbantartja, fejleszti nyelvtudását.

Oktatásmódszertan

Kooperatív oktatási módszerek, csoportmunka, pármunka, önálló munkaformák váltogatva írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, projektfeladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • A hallgatók szükségleteihez igazodó B1 szintű anyagok. - B1-level materials adjusted to the needs of the students.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

Folyamatos teljesítményértékelés: házi feladatok, órai szóbeli feladatok, kisebb dolgozatok

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • házi feladatok, órai szóbeli feladatok, kisebb dolgozatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Bemutatkozás, család, közvetlen környezet bemutatása, egyetemi tanulmányok. A célnyelvi kultúra néhány aspektusa (pl. mindennapi szokások). Emberi kapcsolatok, társasági események. Bevezetés a munka világába, álláshirdetések, egyszerű hivatalos levelek.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.