Verziók
Célkitűzések
A tantárgy célja az, hogy a félév végére a hallgatók elérjék a KER szerinti A1.1 szintet magyar nyelvből. A tantárgy elvégzése után a hallgatók képesek nagyon egyszerű kommunikációra a legalapvetőbb kommunikációs helyzetek-ben, és rendelkeznek a mindennapos kapcsolattartáshoz szükséges legfontosabb kulturális ismeretekkel. A közép-pontban a szóbeli kommunikáció fejlesztése áll.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató ismeri a magyar ábécét, tisztában van a magánhangzó-harmónia jelenségével.
- • Ismeri a magyar nyelvtan legalapvetőbb szabályait (határozott és határozatlan névelő, számok, kérdések és válaszok szórendje, az igeragozás alapjai, a főnevek többes száma, az irányhármasság kérdése stb.).
- • Ismeri az udvarias viselkedés alapvető szabályait, a tegeződés/magázódás kérdését.
- • Néhány alapvető ismerete van a mindennapi magyar kultúráról.
Képesség
- • El tud olvasni egyszerű mondatokat, megérti a nagyon rövid, informatív szövegfajták alapüzeneteit.
- • Megért alapszavakat és a személyére vagy a közvetlen környezetében előforduló konkrét dolgokra vonatkozó alapvető társalgási fordulatokat, feltéve, ha lassan és tagoltan beszélnek vele, eligazodik alapvető élethelyze-tekben.
- • Formanyomtatványon ki tudja tölteni nevére, címére, állampolgárságára, tanulmányaira (hol, mit) vonatko-zó személyes adatokat.
- • A hallgató képes nagyon alapvető szóbeli kommunikációra, fel tud tenni és meg tud válaszolni egyszerű kérdéseket, amelyek személyére vonatkoznak. Ki tudja fejezni alapvető szükségleteit, tud segítséget kérni, in-formációt szerezni mindennapi helyzetekben.
Attitűd
- • A hallgató megérti és elfogadja a saját kultúrájától esetleg eltérő mindennapi magyar kultúra szabályrend-szerét.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató rendelkezik a legalapvetőbb nyelvtanulási stratégiákkal, és aktív részvevője saját tanulási folya-matának.
Oktatásmódszertan
A tanítás folyamat során elsősorban a beszédkészség és a beszédértés fejlesztésére fókuszálunk. A tanulási folyamat során sok pár- és csoportmunkát alkalmazunk, a hallgatóknak van lehetőségük megnyilatkozásra, szituációs feladatokban vesznek részt, a nyelvi jelenségek életszerű szövegekbe ágyazottan jelennek meg.
Tanulástámogató anyagok
- Könyvesbolti forgalomban kapható A1 szintű nyelvkönyv és online elérhető kiegészítő anyagok. -
- A1-level textbook available in bookshops, as well as additional online materials.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
56 | |
28 | |
8 | |
28 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.