Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akiknek hiányosságaik vannak A2 szinten. A tantárgy célja az A2 szintű kommunikációhoz szükséges nyelvtani ismeretek átismétlése, rendszerezése és gyakorlása. A tantárgy segít-séget nyújt ahhoz, hogy a hallgató képes legyen egyszerűbb beszédhelyzetekben, a megtanult szabályok alkalmazásával kommunikálni írásban és szóban, ezért a tanulási folyamat során minden készség fejlesztésére törekszünk, de fókuszban a nyelvtani struktúrák elsajátítása és gyakorlása áll.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató ismeri az A2 szintű nyelvhasználathoz szükséges alapvető (morfológiai és szintaktikai) struktú-rákat és átlátja alkalmazásuk szabályait.
Képesség
- • A hallgató képes az A2 szintű kommunikációhoz szükséges gyakran előforduló nyelvtani szerkezeteket helyesen használni, beszédszituációkban és írásban.
Attitűd
- • A hallgató elfogadja, hogy még elkövet alapvető nyelvtani hibákat, de törekszik arra, hogy nyelvileg mind igényesebben fejezze ki magát, tudását folyamatosan fejlessze.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató önállóan és másokkal együttműködve is ellenőrzi a munkáját.
- • Rendelkezik a megfelelő stratégiákkal a nyelvtudása önálló bővítéséhez és felelősséget vállal a nyelvtudása javításért.
Oktatásmódszertan
Mivel a hangsúly a nyelvhelyesség fejlesztésén van, a kurzus során sok feladatot oldunk meg különböző munkaformákban, a nyelvtani struktúrákat beszédhelyzetekben, funkcionálisan gyakoroljuk.
Tanulástámogató anyagok
- A hallgatók szükségleteihez igazodó szövegek, videók, feladatok. - Texts, videos and tasks, adjusted to the needs of the students.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
Beadandó házi feladatok, dolgozatok
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Beadandó házi feladatok, dolgozatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
részvétel a kontakt tanórákon félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Az A2 szintű nyelvhasználathoz szükséges nyelvtani szerkezetek, például: igemódok (kijelentő mód, felszólító mód), igeidők (jelen, közel múlt, befejezett és folyamatos múlt, közel jövő, egyszerű jövő) névelők, melléknevek, névmások, határozószók, kérdezés, tagadás.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.