Célkitűzések
- bemutatni a változásmenedzsment legfontosabb elméleteit, amelyek elősegítik a mélyreható változtatások természetének mélyebb megértését; - megismertetni olyan módszereket, amelyek megkönnyítik a mélyreható változtatások véghezvitelét.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a változásmenedzsment alapfogalmait, alapkoncepcióit.
- ismeri a morfogenetikus változtatások bevezetésének legfontosabb tapasztalati tudnivalóit,
- ismeri a szervezetek változásra való képességének néhány fontos elméleti modelljét.
Képesség
- Képes a változtatás szükségességének felismerésére, a helyzet szisztematikus elemzésére,
- képes a változtatás módjáról meghozandó döntésben való részvételre,
- képes a változtatás bevezetésének menedzselésére,
- képes a szervezetek változtatási képességének vizsgálatára, megítélésére.
Attitűd
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
- szisztematikus, rendszerszemléletű gondolkodásra törekszik,
- nyitott a szakterület új eredményeinek befogadására.
Önállóság és felelősség
- Önállóan kezdeményez változtatást,
- felelősséggel dönt a változtatás bevezetésének módjáról,
- önállóan menedzseli a változtatás bevezetését.
Oktatásmódszertan
Előadások, esettanulmányok feldolgozásával illusztrálva.
Tanulástámogató anyagok
- Pataki B.: Változásmenedzsment (MBA oktatási segédlet, BME GTK MVT, 2019)
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a vizsgaidőszakban írásbeli vizsgával történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) A vizsga elemei: 1. írásbeli teljesítményértékelés: a félév során érintett témakörök elméleti hátterének és gyakorlati alkalmazásának ellenőrzése.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- írásbeli vizsga: 100%
- összesen: 100%
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének nincs feltétele.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A TVSZ szabályainak megfelelően.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 12×2=24 |
folyamatos tanulás | 12x3=36 |
vizsgafelkészülés | 90 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A változásmenedzsment alapfogalmai: a változások típusai és a menedzsmentfunkciók kapcsolata |
2. | A változtatás alapelvei: sikerkritériumok, feltételi formulák, kongruenciamodell, elvi hibalehetőségek |
3. | A változtatás szereplői, azok kapcsolatai és szerepproblémái |
4. | A változtatás szakaszai: n-lépéses modellek |
5. | Változtatási stratégiák, a stratégiaválasztás szempontjai |
6. | Konfliktusmenedzsment, a változtatási stratégiák és konfliktustípusok kapcsolata |
7. | A változtatás fogadtatása: spektruma, típusainak lehetséges okai, befolyásolása, csoportgondolkodás |
8. | A változtatás fogadtatásának időbeli módosulása: „hullámvasút”-modellek |
9. | A szervezeti kultúra megváltoztatása: irányzatok, alapelvek, tapasztalatok, mechanizmusok |
10. | Benchmarking: fogalma, típusai, folyamata, használata a változásmenedzsmentben |
11. | A változtatási folyamat diagnosztikája: a BCG DICE-módszere |
12. | A változásra képes szervezet elméleti modelljei, tulajdonságainak vizsgálata |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.