Verziók
Szak: Master of Business Administration MSc 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Master of Business Administration MSc 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Master of Business Administration MSc 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tárgy során egy termelés szimulációs játékban való csapatos részvétel és közös döntéshozás a feladat. A szimulációs játékban a csapatok veszik át 1-1 virtuális elektromos járműmotor gyártó cég vezetését, és több perióduson keresztül hoznak döntéseket az üzem optimális működtetése érdekében. A döntések meghozatalát követően az elért eredményekről kimutatásokat láthatnak a játék oldalán, melyeket felhasználva tudnak javítani a további periódusok eredményein. A szimulációs játék egy online platformon érhető el, egyszerűen a böngészőből megnyitható. A játékhoz tartozik egy kézikönyv, ami részletesen bemutatja a játék tudnivalóit és a döntési keretrendszer jellemzőit. A játékban a kézikönyvben foglaltak és egy kezdő, kiinduló állapot alapján menedzsment jellegű döntéseket kell hozni több, egymást követő perióduson keresztül és azokat az online felületen rögzíteni – a kiinduló állapot az első döntés meghozatalát segíti, a további döntések a megelőző periódus eredményeire kell, hogy épüljenek. A döntések meghozatalához szükséges elemzések az MBA képzés során tanult tárgyak ismeretanyagára épülnek, találkozni fognak emberi erőforrás, termelés- és szolgáltatásmenedzsment, számviteli és pénzügyes jellegű problémákkal és döntésekkel.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Birtokában van a problémafelismerés, -megfogalmazás és -megoldás, az információgyűjtés és -feldolgozás korszerű, elméletileg is igényes matematikai-statisztikai, modellezési módszereinek, ismeri azok korlátait is.
Képesség
- Önálló új következtetéseket, eredeti gondolatokat és megoldási módokat fogalmaz meg, képes az igényes elemzési, modellezési módszerek alkalmazására, komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, döntések meghozatalára.
- Saját elemzésen alapuló egyéni álláspontot alakít ki és azt képes képviselni.
Attitűd
- Nyitott és befogadó a gazdaságtudomány és gyakorlat új eredményei iránt.
- Kötelességének tartja a hibák kijavítását, munkatársai fejlesztését. Segíti munkatársai, beosztottjai személyes szakmai fejlődését.
- Érdeklődéssel fordul a kapcsolódó szaktudományok eredményei és megoldásai felé, nyitott a kapcsolatépítésre.
Önállóság és felelősség
- Szervezetpolitikai, stratégiai, irányítási szempontból jelentős területeken is önállóan választja ki és alkalmazza a releváns problémamegoldási módszereket
- Önállóan lát el gazdasági elemző, döntés előkészítő, tanácsadói feladatokat.
Oktatásmódszertan
Konzultáció, csapatmunka, szimulációs játék.
Tanulástámogató anyagok
- Szimulációs játékhoz tartozó kézikönyv
- Egyéb, az oktatók által kiadott oktatási segédletek (https://edu.gtk.bme.hu)
- Koltai T.: Termelésmenedzsment, Typotex, 2009
- Damodaran, A.: A befektetések értékelése, Panem Kft, 2006
- Vörös J.: Termelés- és szolgáltatásmenedzsment, Akadémiai Kiadó, 2010
- Kovács Z.: A termelő és szolgáltató rendszerek fejlesztésének főbb irányai, Akadémiai Kiadó, 2017
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a vizsgaidőszakban írásbeli vizsgával történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga): A vizsga elemei: 1. írásbeli teljesítményértékelés: a szimulációs játék lezárását követően egy összefoglaló jelentést kell a csapatoknak benyújtania. A csapatok 15-20 oldalban összefoglalják a játékban meghozott döntéseket, a döntéshozataluk körülményeit és pilléreit, azonosítják a nehézségeiket és kitérnek a jó gyakorlatokra is. Az aktív részvételre és a leadott jelentésre összesen 50 pontot lehet szerezni. A pontot a csapatok szerzik, a csapat minden tagjára vonatkozóan.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- :
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Összefoglaló jelentés: 100%
- Összesen: 100%
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének feltétele a szimulációs játék oldalára történő regisztráció. Az aláírás a TVSZ-ben meghatározott ideig érvényes.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 90–94 |
Jó | 78–89 |
Közepes | 65–77 |
Elégséges | 51–64 |
Elégtelen | 0-50 |
Javítás és pótlás
A TVSZ szabályainak megfelelően.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 12×1=12 |
konzultáció a csapattagokkal | 6×3=18 |
döntéshozás a periódusokban | 6×2,5=15 |
kézikönyv tanulmányozása | 15 |
összefoglaló jelentés megírása | 30 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a félév elején a hallgatók önszerveződő módon kialakítják a csapatokat, majd a kézikönyv közös, alapos áttanulmányozása és kettő próbaforduló után hat perióduson keresztül hoznak döntéseket a játék során.
Előadások témái | |
---|---|
1. | 1. Csapatok kialakítása |
2. | 2. Regisztráció a honlapra |
3. | 3. Kézikönyv ismertetése, a fontosabb összefüggések felírása |
4. | 4. 2 próbaforduló – tesztelés, a honlap használatának megtanulása |
5. | 5. 6 éles forduló – csapatok közötti verseny |
6. | 6. A tapasztalatok összegyűjtése, a következtetések levonása |
7. | 7. Vezetői összefoglaló jelentés elkészítése |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Tamás Alexandra | egyetemi tanársegéd | tamas.alexandra@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.