Szak: Marketing MSc 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Szak: Marketing MSc 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 4
Szak: Számvitel mesterszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Master of Business Administration MSc 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szakirányon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Master of Business Administration MSc 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Master of Business Administration MSc 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy célja bemutatni az üzleti életben alapfontosságú ügyfélkapcsolat-menedzselő, azaz Customer Relationship Management (CRM) rendszereket. Jelenleg már szinte minden közép- és nagyvállalat rendelkezik CRM rendszerekkel, amelyek átszövik a marketing, az értékesítés és az IT területeket. Az „üzlet” számára az egyik legkritikusabb rendszerré vált a CRM, tehát fontos mindenkinek megérteni, hogy milyen funkciókkal működnek a legsikeresebb implementációk és egyben milyen kihívások előtt állnak. A tárgy gyakorlati megközelítésű: számos konkrét rendszerről, azok működéséről szerezhet információt a hallgató. Az előadók nagy- és kiscéges CRM rendszerek bevezetéséről sokéves személyes tapasztalatokkal rendelkeznek. A tantárgy megértéséhez nincs szükség előzetes IT ismeretekre. Nem informatikai előadást tartunk, hanem a minden marketinges számára szükséges CRM ismereteket adjuk át. Olyan tudáselemeket, amelyeket minden cégben ismerni kell ahhoz, hogy a marketing jobban, hatékonyabban, számítógépekkel támogatottan működjön, legyen szó egy pénzintézetről, egy távközlési szolgáltatóról, egy gyógyszergyárról, vagy egy kereskedelmi cégről. A megközelítésünk lényege, hogy a kurzus hallgatói képesek legyenek egy CRM rendszer bevezetésében eredményesen részt venni üzleti elemzőként, igénymenedzserként vagy folyamatszakértőként, egy új rendszer kialakítása, ill. egy meglévő rendszer módosítása, frissítése esetén.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Rendelkezik a CRM rendszerek alapvető fogalmainak, elméleteinek, összefüggéseinek ismeretével
- Megismerte az alapvető CRM funkcionalitásokat.
- Megismert több konkrét, gyakorlatban működő CRM rendszert, amelyekkel támogathatók a vállalati marketing- és értékesítési folyamatok.
- Megértette a különböző CRM típusok közötti különbséget.
- Elsajátította a CRM rendszerek fejlesztésének és üzemeltetésének legfontosabb lépéseit.
Képesség
- A tanult elméletek és módszerek alkalmazásával képes a vállalatánál vagy vállalkozásánál működő CRM rendszert kritikusan szemlélni, értékelni.
- Képes javaslatokat készíteni a meglévő CRM rendszer megújítására, kiegészítésére.
- Képes megfogalmazni azokat az igényeket, amelyek alapján egy új CRM rendszer bevezethető a vállalatánál.
- Képes együtt dolgozni az informatikus kollégákkal a jelenlegi CRM folyamatok javításában
Attitűd
- Fogékony lesz az új CRM eszközök és funkcionalitások használatára.
- Megérti a 21. század technológiai újításainak alkalmazási lehetőségeit.
Önállóság és felelősség
- Általános szakmai felügyelet mellett, önállóan tanul és végzi el a meghatározott feladatokat.
- Aktívan részt vesz órákon és a projektfeladatban.
- Az elemzéseiért, következtetéseiért és döntéseiért felelősséget vállal.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata az előadáson és az önállóan elkészítendő opcionális feladatok során.
Tanulástámogató anyagok
- Danyi Pál-Kiss László: CRM rendszerek a gyakorlatban, oktatási segédlet, BME
- A. Payne: CRM kézikönyv, HVG könyvek, 2007
- CRM rendszerekről szóló HBR és McKinsey tanulmányok, valamint HBS esettanulmányok (case studies).
- CRM témáról szóló szakcikkek és tanulmányok (a tantárgy oktatási lapján rendszeresen aktualizált).
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése önként vállalt projektfeladat, illetve vizsga alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A) Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Órai részvétel (25%): A hallgatók órai részvételét és aktivitását az oktató(k) a szorgalmi időszak végén értékelik. Az elérhető max. pontszám 25. B) Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés A vizsga írásbeli teljesítményértékelést jelent. Az írásbeli vizsga kiváltható otthon elkészített projektfeladat beadásával, tehát a hallgatónak a szorgalmi időszak végéig döntenie kell, hogy projektfeladatot ad be, vagy írásban tesz vizsgát. 1. Projekt házi feladat (75%): 10 oldalas dolgozat készítése a félév során kiadott témakörökben és a dolgozat rövid szóbeli megvédése. A teljesítéssel maximum 75 pont, azaz 100% vizsga-részarány szerezhető, tehát az írásbeli vizsga ezzel a feladattal kiváltható. Az oktató döntése alapján egyes projektfeladatok szóbeli beszámoló alól felmentést kaphatnak. 2. Az írásbeli vizsga max. 50 perces, és 50 darab feleletválasztós illetve esettanulmányi kérdést tartalmaz. A vizsgateszten max. 75 pont érhető el. A vizsgaidőszakban leadott projektfeladat kiválthatja a vizsgatesztet a hallgató döntése alapján: ha a hallgató mindkettőt teljesítette, akkor a jobb eredmény számít.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- órai részvétel: 25%
- összesen: 25%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Írásbeli teljesítményértékelés (vizsgateszt): 75%
- órai részvétel: 25%
- összesen: 100%
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Nincs aláírás megszerzési kötelezettség.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 91-100-100 |
Jeles | 87,5–90 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 62–74,5 |
Elégséges | 50–61,5 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
1) Az egyes évközi teljesítményértékelésekhez nem tartozik egyenkénti minimumkövetelmény. 2) A határidőre be nem adott projektfeladat nem pótolható, ill. a beadott feladat nem javítható. 3) A vizsgateszt újbóli megírása, pótlása, javítása a mindenkor érvényes vizsgaszabályzat szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6x2=12 |
felkészülés az órákra | 6x2=12 |
Projektfeladat elkészítése vagy kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása és vizsgafelkészülés | 64 |
Vizsga ill. projektbeszámoló | 2 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.01.10-én. Érvényes 2022.01.10-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.
Előadások témái | |
---|---|
1. | CRM rendszerekről általában: alapfogalmak, történet, fajtái: operatív, analitikus és együttműködő CRM |
2. | CRM rendszerek funkciói I: értékesítési csatorna menedzsment, call/contact centerek, kampány menedzsment és kontrolling, rendelés menedzsment, teljesítményértékelés |
3. | CRM rendszerek funkciói II: ügyfélszolgálat automatizálás, 360 fokos ügyfélkép, ügyfélérték, lojalitás programok, real-time döntéshozatal. xRM platformok. |
4. | Analitikus CRM rendszerek és üzleti intelligencia |
5. | CRM rendszerek implementálása, iparági tapasztalatok. |
6. | Sikeres online CRM-ek bemutatása (miniCRM és/vagy Salesforce CRM |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Kiss László | vendégoktató | kiss.laszlogy@gmail.com |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.