Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
SZEMÉLYÜGYI MUNKA INFORMATIKAI TÁMOGATÁSA
Azonosító
BMEGT52S166
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
12
Gyakorlat
8
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsga érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Gerákné dr. Krasz Katalin
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
krasz.kata@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Munka és szervezet szakpszichológus 2010

Tantárgy szerepe: Kötelező törzsanyag

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Oktatási Bizottsága (Érvényes: 2021.09.06-tól).

Célkitűzések

A tantárgy célja HR-informatikai rendszerek áttekintése, valamint tartalmi és formai jellemzőiken túl alkalmazá-si területeiknek, lehetőségeiknek és előnyeiknek a megismerése. Ezen túlmenően a tárgy célja, hogy a hallgatók képesek legyenek szervezeti HR folyamatokat támogató informatikai megoldásokkal kapcsolatos specifikációs követelményeket meghatározni és a szoftver bevezetéseket megtervezni.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató átfogó ismeretet szerez a toborzás, kiválasztási folyamatot támogató informatikai alkalmazásokról.
  2. A hallgató ismeretet szerez a képzés, fejlesztési folyamatot támogató informatikai alkalmazásokról.
  3. A hallgató megismeri a teljesítményértékelési folyamatot támogató informatikai alkalmazásokat.
  4. A hallgató megismeri a HR szoftverekkel szembeni igények, követelmények meghatározásának lehetőségeit. A HR szoftverek kialakításakor, kiválasztásakor fontos döntési kritériumokat.
  5. A hallgató megismeri a HR szoftverek bevezetésével, működtetésével kapcsolatos személyügyi feladatokat.
Képesség
  1. Képes arra, hogy szakmailag adekvát módon, szóban és írásban kommunikáljon ezekben a témakörökben.
  2. A hallgató képes a HR folyamatok támogatását biztosító informatikai megoldásokkal kapcsolatos követelmények meghatározására, a HR informatikai megoldás kiválasztását támogató döntési kritériumok felállítására.
  3. A hallgató képes a HR folyamatokat támogató informatikai megoldások, alkalmazások bevezetésének meg és működtetésük feltételrendszerének tervezésére.
Attitűd
  1. Nyitott a legújabb, trendszerűen megjelenő emberi erőforrás gazdálkodás szoftverekkel kapcsolatos is-meretek iránt.
  2. Adott kérdésben készségesen együttműködik a társszakmák képviselőivel.
  3. Proaktívan lép fel és működik közre a munkáját érintő kérdésekben.
  4. Képes meghallgatni és elfogadni mások nézeteit és véleményét.
  5. Értéknövelt szemléletet képvisel a szakmájában.
  6. Igénye van önmaga folyamatos fejlesztése iránt.
Önállóság és felelősség
  1. Képes önállóan értékelni és döntést hozni a szakmai tevékenységét érintő kérdésekben.
  2. Képes önállóan meghatározni a szervezet HR folyamatait támogató informatikai megoldások jellemzőit.
  3. Felelősséget vállal az általa tervezett és/vagy vezetett feladatokért, programokért.
  4. Felelősségteljesen és etikusan képviseli a szakmáját.

Oktatásmódszertan

Előadás, interaktív órai feladatok, csoportmunka, gyakorlati feladatok megoldása.

Tanulástámogató anyagok

  • Norbert, F. E., Karoliny, M., Farkas, F., Poór, J. (2000): Személyzeti/emberi erőforrás menedzsment kézikönyv, KJK-KERSZÖV, Jogi és Üzleti Kiadó Kft.
  • Slezzer, M. C., Wentling, L. T., Cude, L. R. (2002): Human Resource Development and Information Techno-logy: Making Global Connections. Boston, Mass, Kluwer Academic Publishers.

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése csoportos projektmunka elkészítése, annak be-mutatása és a témához kapcsolódó kérdések megválaszolása alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény értékelés: gyakorlati feladat -csoportos projektmunka – HR folyamatokat (tobor-zás/kiválasztás; képzés/fejlesztés; teljesítménymenedzsment) támogató informatikai alkalmazással szembe-ni követelmények meghatározása. A szoftver bemutatók után az előzetesen meghatározott követelmények alapján a HR szoftverek erősségeinek és fejlesztendő területeinek az összegzése, értékelése, az elvárásoknak leginkább megfelelő szoftver kiválasztása.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • csoportos projektmunka – specifikációs köve-telmények meghatározása : 40%
  • csoportos projektmunka – prezentáció: a HR szoftverek értékelésének bemutatása, és a kiválasztási döntés meghozatala indoklással : 60%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerinti projektfeladatok mindegyikét teljesítse.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles > 90
80–89
Közepes 70–79
Elégséges 50–69
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

A hallgató pótolhatja az egyéni házi dolgozatot.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel az előadásokon - participation in lectures
részvétel a gyakorlati foglalkozáson - participation in the practical session
projekt munka feladatainak elkészítése preparation and presentation of ho-mework
összesen-sum

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. HR szoftverekkel szembeni igények, követelmények meghatározásának lehetőségei. A HR szoftverek kiválasztásának lehetséges döntési kritériumai.
2. Toborzás, kiválasztási folyamatot támogató informatikai alkalmazások
3. Képzés, fejlesztési folyamatot támogató informatikai alkalmazások
4. Teljesítményértékelési folyamatot támogató informatikai alkalmazások
5. HR szoftverek bevezetésével, működtetésével kapcsolatos személyügyi feladatok

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Gadanecz Péter tanársegéd gadanecz.peter@gtk.bme.hu
Dr. Kun Ágota adjunktus kun.agota@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.