Szak: Munka és szervezet szakpszichológus 2010
Tantárgy szerepe: Kötelező törzsanyag
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tantárgy célja HR-informatikai rendszerek áttekintése, valamint tartalmi és formai jellemzőiken túl alkalmazá-si területeiknek, lehetőségeiknek és előnyeiknek a megismerése. Ezen túlmenően a tárgy célja, hogy a hallgatók képesek legyenek szervezeti HR folyamatokat támogató informatikai megoldásokkal kapcsolatos specifikációs követelményeket meghatározni és a szoftver bevezetéseket megtervezni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató átfogó ismeretet szerez a toborzás, kiválasztási folyamatot támogató informatikai alkalmazásokról.
- A hallgató ismeretet szerez a képzés, fejlesztési folyamatot támogató informatikai alkalmazásokról.
- A hallgató megismeri a teljesítményértékelési folyamatot támogató informatikai alkalmazásokat.
- A hallgató megismeri a HR szoftverekkel szembeni igények, követelmények meghatározásának lehetőségeit. A HR szoftverek kialakításakor, kiválasztásakor fontos döntési kritériumokat.
- A hallgató megismeri a HR szoftverek bevezetésével, működtetésével kapcsolatos személyügyi feladatokat.
Képesség
- Képes arra, hogy szakmailag adekvát módon, szóban és írásban kommunikáljon ezekben a témakörökben.
- A hallgató képes a HR folyamatok támogatását biztosító informatikai megoldásokkal kapcsolatos követelmények meghatározására, a HR informatikai megoldás kiválasztását támogató döntési kritériumok felállítására.
- A hallgató képes a HR folyamatokat támogató informatikai megoldások, alkalmazások bevezetésének meg és működtetésük feltételrendszerének tervezésére.
Attitűd
- Nyitott a legújabb, trendszerűen megjelenő emberi erőforrás gazdálkodás szoftverekkel kapcsolatos is-meretek iránt.
- Adott kérdésben készségesen együttműködik a társszakmák képviselőivel.
- Proaktívan lép fel és működik közre a munkáját érintő kérdésekben.
- Képes meghallgatni és elfogadni mások nézeteit és véleményét.
- Értéknövelt szemléletet képvisel a szakmájában.
- Igénye van önmaga folyamatos fejlesztése iránt.
Önállóság és felelősség
- Képes önállóan értékelni és döntést hozni a szakmai tevékenységét érintő kérdésekben.
- Képes önállóan meghatározni a szervezet HR folyamatait támogató informatikai megoldások jellemzőit.
- Felelősséget vállal az általa tervezett és/vagy vezetett feladatokért, programokért.
- Felelősségteljesen és etikusan képviseli a szakmáját.
Oktatásmódszertan
Előadás, interaktív órai feladatok, csoportmunka, gyakorlati feladatok megoldása.
Tanulástámogató anyagok
- Norbert, F. E., Karoliny, M., Farkas, F., Poór, J. (2000): Személyzeti/emberi erőforrás menedzsment kézikönyv, KJK-KERSZÖV, Jogi és Üzleti Kiadó Kft.
- Slezzer, M. C., Wentling, L. T., Cude, L. R. (2002): Human Resource Development and Information Techno-logy: Making Global Connections. Boston, Mass, Kluwer Academic Publishers.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése csoportos projektmunka elkészítése, annak be-mutatása és a témához kapcsolódó kérdések megválaszolása alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény értékelés: gyakorlati feladat -csoportos projektmunka – HR folyamatokat (tobor-zás/kiválasztás; képzés/fejlesztés; teljesítménymenedzsment) támogató informatikai alkalmazással szembe-ni követelmények meghatározása. A szoftver bemutatók után az előzetesen meghatározott követelmények alapján a HR szoftverek erősségeinek és fejlesztendő területeinek az összegzése, értékelése, az elvárásoknak leginkább megfelelő szoftver kiválasztása.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- csoportos projektmunka – specifikációs köve-telmények meghatározása : 40%
- csoportos projektmunka – prezentáció: a HR szoftverek értékelésének bemutatása, és a kiválasztási döntés meghozatala indoklással : 60%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerinti projektfeladatok mindegyikét teljesítse.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | > 90 |
Jó | 80–89 |
Közepes | 70–79 |
Elégséges | 50–69 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A hallgató pótolhatja az egyéni házi dolgozatot.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel az előadásokon - participation in lectures | |
részvétel a gyakorlati foglalkozáson - participation in the practical session | |
projekt munka feladatainak elkészítése preparation and presentation of ho-mework | |
összesen-sum |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | HR szoftverekkel szembeni igények, követelmények meghatározásának lehetőségei. A HR szoftverek kiválasztásának lehetséges döntési kritériumai. |
2. | Toborzás, kiválasztási folyamatot támogató informatikai alkalmazások |
3. | Képzés, fejlesztési folyamatot támogató informatikai alkalmazások |
4. | Teljesítményértékelési folyamatot támogató informatikai alkalmazások |
5. | HR szoftverek bevezetésével, működtetésével kapcsolatos személyügyi feladatok |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Gadanecz Péter | tanársegéd | gadanecz.peter@gtk.bme.hu |
Dr. Kun Ágota | adjunktus | kun.agota@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.