I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
Environmental Economics
ID (subject code)
BMEGT42M411
Type of subject
contact unit
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
2
Practice
0
Laboratory
0
Type of assessment
mid-term grade
Number of credits
3
Subject Coordinator
Name
Dr. Zilahy Gyula
Position
full professor
Contact details
zilahy.gyula@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Environmental Economics and Sustainability
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms
Direct prerequisites
Strong
None
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 581046/15/2021. Valid from: 24.11.2021.

Objectives

The aim of the course is to highlight that the activities of organisations ought to be managed through the system of processes, or, in other words, highlighting the process oriented approach. This approach may be applied for all processes, for management functions, in other words, to the entire PDCA cycle. The course unit aims to empower students to understand and to be capable the integration of environmental protection in the management functions.

Academic results

Knowledge
  1. Knows the organisational and motivational tools and methods relevant for leadership, and the legal framework defining their professional work.
  2. Knows the basics of labour, fire safety, security, IT, legal, economic and management basics related to environmental management systems, their boundaries and requirements.
  3. Knows the of the application of such methods, and the practical applicability of methods and their findings in organisational practice.
Skills
  1. They are competent in applying the generic and specific mathematical, natural science and social science principles, rules, internependencies and procedures in order to resolve problems arising in the domain of environmental protection.
  2. They are competent in the application of management tools and methods for the resolution of environmental problems and challenges.
  3. They are competent in the complex, intergrated resolution of problems and issues.
Attitude
  1. They shall adopt the professional and ethical system of values required for environmental protection.
  2. They shall strive to plan and execute their duties professionally, autonomously or in a working group.
  3. They shall strive to perform their work with a system-oriented and process-oriented mindset, following a complex approach.
Independence and responsibility
  1. During their decision-making, they shall respect workplace health and safety, technical, economic and legal regulations, as well as fundamental engineering ethics.
  2. They shall take an initiator attitude in resolving environmental problems and conflicts, they shall uncover and reveal the shortcomings of applied techniques and technologies, the endemic risks in processes, and shall initiate mitigatory efforts in order to contain and reduce these.
  3. Feels responsible for taking greater account of environmental and social aspects.

Teaching methodology

Lectures, team work

Materials supporting learning

  • Az oktató által rendelkezésre bocsátott előadásanyagok és egyéb tanulástámogató feladatok, erőforrások.
  • Lecture slides and other study materials provided by the lecturer.

General Rules

A megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy ellenőrző dolgozat, egy esetjáték feladatmegoldással és egy önálló feladat alapján történik. 1. a félév közben elsajátított kompetenciák összegző értékelésére szolgáló cselekmények (1 zárthelyi dolgozat + esetjáték feladatmegoldással); 2. valamint önálló feladat kidolgozása jelenti.

Performance assessment methods

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Összegző tanulmányi teljesítményértékelések: a tantárgy tartalmi összefüggéseinek komplex, írásos értékelése zárthelyi dolgozat keretében történik. Az esetjáték célja az elsajátított ismeretek felhasználásának módját és a kompetenciák meglétét hivatott ellenőrizni. 2. Önálló feladat: a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság egyfajta komplex értékelési módja annak, hogy a hallgató hogyan sajátította el az ismereteket, rendelkezik-e az önálló feladatmegoldás készségével, képességével, képes volt-e az ismereteket alkotó módon alkalmazni, értékelni. Az önálló feladat tartalmát az oktató a hallgatóval történt tartalmi egyeztetést követően határozza meg. A feladat írásos formában történő beadási határideje a szemeszter utolsó előtti hétvégéje.

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • -: 30%
  • -: 30%
  • -: 40%
  • -: 100%

Percentage of exam elements within the rating

  • -: -

Conditions for obtaining a signature, validity of the signature

-

Issuing grades

%
Excellent >90-100
Very good 85-90
Good 70-85
Satisfactory 55-70
Pass 40–55
Fail < 40

Retake and late completion

-

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés órákra 12
felkészülés a teljesítményértékelésekre 10
házi feladat elkészítése 40
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 0
vizsgafelkészülés 0
összesen 90

Approval and validity of subject requirements

Topics covered during the term

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Lecture topics
1. undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined

Additional lecturers

Name Position Contact details

Approval and validity of subject requirements