Programme: International Management Bachelor’s Programme from 2018/19/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Programme: International Management Bachelor’s Programme from 2020/21/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Programme: International Management Bachelor’s Programme from 2022/23/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Objectives
The aim of the course is to present the basic concepts, criterion-system and main decisions of the international markenting.
Academic results
Knowledge
- Know the basic concepts of international marketing,
- are aware of the impact of the cultural, geographical, political and legal environment on international marketing,
- are familiar with international business practices,
- are familiar with the characteristics of consumer behavior in international markets,
- are familiar with the forms of foreign market entry and international product policy,
- are familiar with international pricing policy practices,
- are familiar with international marketing communication tools,
- are familiar with sales channels and organizations.
Skills
- Are able to express his / her thoughts in an orderly form orally and in writing,
- Are able to approach and see international marketing problems and solutions in a complex way
Attitude
- Collaborate with the professor and fellow students in expanding the knowledge,
- Expand his knowledge by constantly acquiring knowledge,
- Are open to the acceptance of marketing criteria influenced by different environmental impacts,
- Strive to learn about and routinely use the tools needed to solve marketing problems in international markets
Independence and responsibility
- Are able to think over the problems independently,
- Openly accept substantiated critical remarks,
- In some situations - as part of a team - cooperate with their fellow students in solving the raised international marketing problems,
- Take a comprehensive and systematic approach to your thinking.
Teaching methodology
Lectures, written and oral communication.
Materials supporting learning
- Rekettye G., Tóth T., Malota E.: Nemzetközi marketing, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2015
- Tóth T.: Nemzetközi marketing, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2008.
- Foltik J., Rekettye G.: Nemzetközi marketing, Nordex Kft., Budapest, 2009
- Vágási M. (szerk.): Marketing stratégia és menedzsment. Alinea Kiadó, Budapest 2007 (12. Fejezet: Nemzetközi marketing)
- További letölthető oktatási segédletek
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) illetve vizsga alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: A két írásbeli teljesítményméréssel max. 100 (50-50) pont szerezhető, amely a tantárgy értékelésébe 25-25%-kal számít bele. Az aláírás feltétele a két dolgozatból külön-külön 50 pont megszerzése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés A vizsga elemei: 1. szóbeli teljesítményértékelés (részvizsga). A vizsgán két tételtípus szerepel, „A” és „B” tétel. Mindkét típusban 12-12 tétel. Az „A” típusú tételek fő témái az 1. teljesítményértékelés tananyagra, míg a „B” típusú tételek a 2. teljesítményértékelés tananyagra épül. A félév során a két eredményes összegző tanulmányi teljesítményértékelő dolgozat alapján kialakult jegyet 1 tétel (A vagy B) húzásával meg kell védeni. Ha nem sikerült a jegy megvédése a hallgató rosszabb érdemjegyet is kaphat, mely akár elégtelen érdemjegy is lehet! Ha sikerül a jegy megvédése, azt követően (másik tételcsoportból) újabb tétel húzásával egy jegyet javíthat. Amennyiben a javító tételt nem elégséges szinten tudja a hallgató, a korábban megvédett vizsga érdemjegye romolhat, de akár elégtelent is kaphat. Jeles érdemjegy szerezhető, ha a két zárthelyi alapján jó érdemjegyet szerzett és a jó érdemjegyet a vizsgán megvédte. A jeles érdemjegy megszerzéséhez egy újabb (más típusú) tételt kell húznia, azt hiba nélkül ismertetni és a tételhez, illetve témájához kapcsolódó gyakorlati példát is be kell mutatni. Példa nélkül nem kaphat a vizsgázó jeles érdemjegyet. Itt is érvényes, ha nem tudja a tételt a vizsgázó, akár elégtelen érdemjegyet is kaphat. A vizsgán csak egy jegyet lehet javítani a zárthelyik alapján megszerzett érdemjegyhez képest.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 50
- 2. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 50
- összesen: 100
Percentage of exam elements within the rating
- szóbeli részvizsga : 50
- évközi eredmények beszámítása : 50
- összesen: 100
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerint megszerezhető pontszám legalább 50%-át elérje a hallgató. A megszerzett aláírás a TVSZ szerint előírt félévéig érvényes.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 90-100 |
Very good | 87–90 |
Good | 75–86,5 |
Satisfactory | 63–74,5 |
Pass | 50–62,5 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
1) Az egyes évközi teljesítményértékelésekhez külön-külön tartozik egyenkénti minimumkövetelmény, ezért a két zárthelyi dolgozat mindegyike pótolható az előre pótlásként meghirdetett időpontban a szorgalmi időszak folyamán a meghirdetett beosztás szerint. 2) A két összegző tanulmányi teljesítményértékelés javítása esetén a korábbi és az új eredmény közül az új eredményt vesszük figyelembe. 3) Amennyiben az 1) pont szerinti pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerezni, úgy – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal, ismételt kísérletet tehet az egyik zárthelyi pótlására, azonban ekkor mind a két zárthelyi már nem pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 20 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 30 |
vizsgafelkészülés | 12 |
összesen | 90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Alapfogalmak: változások és koncepciók |
2. | Kulturális környezet |
3. | Nemzetközi üzleti gyakorlat. Üzleti szokások - üzleti etika. |
4. | Földrajzi, politikai és jogi környezet, Fogyasztói magatartás. |
5. | A külpiacra lépés formái és a nemzetközi termékpolitika |
6. | Nemzetközi árpolitika |
7. | Nemzetközi értékesítési csatornák és szervezetek |
8. | Nemzetközi kommunikáció |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Veres István | egyetemi adjunktus | veres.istvan@gtk.bme.hu |