Verziók
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2022/23/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A hallgatók megismerkednek a nemzetközi marketing alapkoncepcióival, feltételrendszerével és főbb döntéseivel
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a nemzetközi marketing alapfogalmait,
- ismeri a kulturális, földrajzi, politikai és jogi környezet hatását a nemzetközi marketingre,
- ismeri a nemzetközi üzleti gyakorlatokat,
- ismeri a fogyasztói magatartás jellemzői a nemzetközi piacokon,
- ismeri a külpiacra lépés formáit és nemzetközi termékpolitikát,
- ismeri a nemzetközi árpolitikai gyakorlatokat,
- ismeri a nemzetközi marketing kommunikációs eszköztárat,
- ismeri értékesítési csatornákat és szervezeteket.
Képesség
- Képes gondolatait rendezett formában szóban és írásban kifejezni,
- alkalmas nemzetközi marketing problémákat és megoldásokat komplex módon megközelíteni és átlátni.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
- nyitott a különböző környezeti hatások által befolyásolt marketing szempontrendszerek elfogadására,
- törekszik a nemzetközi piacokon megjelenő marketing problémák megoldáshoz szükséges eszközrendszer megismerésére és rutinszerű használatára,
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a problémák végiggondolását,
- nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a felvetett nemzetközi marketing problémák megoldásában,
- gondolkozásában átfogó és rendszerelvű megközelítést alkalmazza.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban.
Tanulástámogató anyagok
- Rekettye G., Tóth T., Malota E.: Nemzetközi marketing, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2015
- Tóth T.: Nemzetközi marketing, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2008.
- Foltik J., Rekettye G.: Nemzetközi marketing, Nordex Kft., Budapest, 2009
- Vágási M. (szerk.): Marketing stratégia és menedzsment. Alinea Kiadó, Budapest 2007 (12. Fejezet: Nemzetközi marketing)
- További letölthető oktatási segédletek
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) illetve vizsga alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: A két írásbeli teljesítményméréssel max. 100 (50-50) pont szerezhető, amely a tantárgy értékelésébe 25-25%-kal számít bele. Az aláírás feltétele a két dolgozatból külön-külön 50 pont megszerzése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés A vizsga elemei: 1. szóbeli teljesítményértékelés (részvizsga). A vizsgán két tételtípus szerepel, „A” és „B” tétel. Mindkét típusban 12-12 tétel. Az „A” típusú tételek fő témái az 1. teljesítményértékelés tananyagra, míg a „B” típusú tételek a 2. teljesítményértékelés tananyagra épül. A félév során a két eredményes összegző tanulmányi teljesítményértékelő dolgozat alapján kialakult jegyet 1 tétel (A vagy B) húzásával meg kell védeni. Ha nem sikerült a jegy megvédése a hallgató rosszabb érdemjegyet is kaphat, mely akár elégtelen érdemjegy is lehet! Ha sikerül a jegy megvédése, azt követően (másik tételcsoportból) újabb tétel húzásával egy jegyet javíthat. Amennyiben a javító tételt nem elégséges szinten tudja a hallgató, a korábban megvédett vizsga érdemjegye romolhat, de akár elégtelent is kaphat. Jeles érdemjegy szerezhető, ha a két zárthelyi alapján jó érdemjegyet szerzett és a jó érdemjegyet a vizsgán megvédte. A jeles érdemjegy megszerzéséhez egy újabb (más típusú) tételt kell húznia, azt hiba nélkül ismertetni és a tételhez, illetve témájához kapcsolódó gyakorlati példát is be kell mutatni. Példa nélkül nem kaphat a vizsgázó jeles érdemjegyet. Itt is érvényes, ha nem tudja a tételt a vizsgázó, akár elégtelen érdemjegyet is kaphat. A vizsgán csak egy jegyet lehet javítani a zárthelyik alapján megszerzett érdemjegyhez képest.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 50
- 2. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 50
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- szóbeli részvizsga : 50
- évközi eredmények beszámítása : 50
- összesen: 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerint megszerezhető pontszám legalább 50%-át elérje a hallgató. A megszerzett aláírás a TVSZ szerint előírt félévéig érvényes.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100 |
Jeles | 87–90 |
Jó | 75–86,5 |
Közepes | 63–74,5 |
Elégséges | 50–62,5 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
1) Az egyes évközi teljesítményértékelésekhez külön-külön tartozik egyenkénti minimumkövetelmény, ezért a két zárthelyi dolgozat mindegyike pótolható az előre pótlásként meghirdetett időpontban a szorgalmi időszak folyamán a meghirdetett beosztás szerint. 2) A két összegző tanulmányi teljesítményértékelés javítása esetén a korábbi és az új eredmény közül az új eredményt vesszük figyelembe. 3) Amennyiben az 1) pont szerinti pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerezni, úgy – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal, ismételt kísérletet tehet az egyik zárthelyi pótlására, azonban ekkor mind a két zárthelyi már nem pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 20 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 30 |
vizsgafelkészülés | 12 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Alapfogalmak: változások és koncepciók |
2. | Kulturális környezet |
3. | Nemzetközi üzleti gyakorlat. Üzleti szokások - üzleti etika. |
4. | Földrajzi, politikai és jogi környezet, Fogyasztói magatartás. |
5. | A külpiacra lépés formái és a nemzetközi termékpolitika |
6. | Nemzetközi árpolitika |
7. | Nemzetközi értékesítési csatornák és szervezetek |
8. | Nemzetközi kommunikáció |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Veres István | egyetemi adjunktus | veres.istvan@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.