Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2015/16/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgató a szakmai tanulmányai során megtanult tartalmakat idegen nyelvi kommunikációs helyzetekben is tudja használni. A kurzus során valós munkahelyi szituációkat szimulálunk, és ezekben a helyzetekben kell szakmai döntéseket hozni vagy szakmai kommunikációt folytatni angolul.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismeri a vállalati kapcsolatépítéshez, a találkozók, megbeszélések lebonyolításához elengedhetetlenül szükséges nyelvi regisztereket.
- Felismeri a nem-verbális kommunikáció (pl. öltözködés, kézfogás, fizikai kontaktus) jelentőségét az üzleti életben.
Képesség
- A tantárgy elvégzése után a hallgató angol nyelvtudása a szintnek megfelelően árnyalt és pontos.
- A munkahelyi helyzetek megoldásához tud anyagot gyűjteni, szövegeket és információkat feldolgozni.
- A szimulált munkahelyi helyzetekben képes folyékony és pontos kommunikációra.
- Adekvát módon tud beszélni a saját szakmai hátteréről, érdeklődéséről, a jelenleg futó projektekről és a jövőbeli tervekről.
Attitűd
- A hallgató belátja, hogy fejlesztenie kell a szaknyelvi és társas kompetenciáit, ezért törekszik minél aktí-vabban részt venni a páros- és csoportmunkában.
- Nyitott a csoporttagok különböző nézőpontjainak meghallgatására, elfogadására.
Önállóság és felelősség
- A hallgató a tanórán kívül is motiváltan fejleszti nyelvtudását.
- Felelősséget érez a nyelvtudása további fejlesztéséért és vannak ehhez stratégiái.
Oktatásmódszertan
A hallgatók igényeit figyelembe véve tűzzük ki az elérendő célokat, jelöljük meg a témákat. A tanulási folyamat során életszerű szituációkat dolgoznak ki a hallgatók. A szaknyelvi készségek fejlesztésekor a fő fókusz a folyékony és spontán interakción van.
Tanulástámogató anyagok
- Texts, videos and tasks based on the goals and topics.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Az idegennyelv-oktatás sajátosságaihoz igazodva folyamatos értékelés történik, különböző írásbeli és szóbeli feladatokat végeznek a hallgatók, pl. üzleti terv, email vagy esszé írása, szituációk, szóbeli összefoglalók.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-79 |
Elégséges | 60-69 |
Elégtelen | 0-59 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátí-tása | - |
zárthelyire felkészülés | - |
összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | Az üzleti társasági/társadalmi élethez kapcsolódó kommunikáció |
2. | A telefonálás tartalmi és stilisztikai követelményei |
3. | Prezentációs technikák |
4. | A munkahelyi megbeszélések során alkalmazott kommunikációs stratégiák |
5. | Tárgyalástechnika |
6. | Esettanulmányok feldolgozása |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|