Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgatók megfelelő nyelvi kompetenciákra tegyenek szert. A képzés általános angol nyelvtudásuk és a képzési területükkel, a vegyészmérnöki tudománnyal kapcsolatos tudásuk fejlesztésére egyaránt lehetőséget nyújt. Külön figyelmet szentelünk az általános nyelvi hiányosságok pótlására, majd ezt követően a hallgatók elsajátítják az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez (EAP) és szakmai tárgyakhoz szükséges alapokat. Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettségeiknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- ismer komplex nyelvtani szerkezeteket
- ismeri a komplex szerkezetekre jellemző típushibákat és a hibajavító stratégiákat (pl. a zavaros össze-tett mondatok, központozási problémák, hibás párhuzam, alany-állítmány egyeztetési problémák)
- ismeri az alapvető egyetemi szókincset, úgymint a latin és görög eredetű szavakat, képzőket, szókép-zési formákat és magasabb szintű szinonimákat
- ismeri a legalapvetőbb vegyészmérnöki szókincset
- tisztában van a tudományos szövegek és bekezdések főbb ismérveivel
- ismeri a legalapvetőbb tanulási módszereket: olvasási, jegyzetelési és információgyűjtési stratégiák; hogyan ellenőrizze egy forrás megbízhatóságát; hogyan határozzon meg tanulási célokat; hogyan ossza be az idejét
Képesség
- magabiztosabban alkalmazza a helyes nyelvtani struktúrákat
- magabiztosabban használja az angol nyelvet minden tekintetben (általános, egyetemi és szakszókincs)
- megérti az egyetemi szintű szövegek fontos információit mind írásban, mind szóban, és létre is tud hozni ilyeneket
- képes jegyzetet készíteni hangfelvételekről, előadásokról és olvasott szövegekről
- képes viszonylag jól összegezni a megadott információt
- képes rövid előadást készíteni érdeklődési köréhez tartozó témában
Attitűd
- felismeri az egyetemi szinten használt angol nyelv tanulásának szükségét, és nyitott a tanulási folya-matra
- igényli az állandó fejlődést és törekszik is erre
- kritikusan értékeli a különböző forrásokból származó információkat
- törekszik kritikai gondolkodási képességének fejlesztésére
Önállóság és felelősség
- törekszik önálló tanulási stratégia kialakítására
- tudatosan és belátóan dolgozik egyéni és csoportos formában a jobb eredmény érdekében
- felelősséget érez az önellenőrzésre és tudatosan fejleszti ebbéli képességeit
- törekszik arra, hogy munkáit jó minőségben készítse el
Oktatásmódszertan
Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése. A tananyag egy részét egyénileg kell megszerezni.
Tanulástámogató anyagok
- The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode.
- Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
- McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
- Vince, M. (2009). Advanced Language Practice. English grammar and vocabulary. Oxford: MacMillan
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Evaluation comprises of regular attendance, (30% of lessons can be skipped), active participation in lessons, and completing and submitting assignments and tests at a satisfactory level.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-79 |
Elégséges | 60-69 |
Elégtelen | 0-59 |
Javítás és pótlás
According to the regulations of the Codes of Studies.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact lessons | 56 |
preparation for practice sessions | 10 |
preparation for qualification procedures | 5 |
preparation of home assignments | 10 |
autonomous acquisition of self-access materials | 5 |
preparation for tests | 4 |
total | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
Pre-2017, next review September 2021
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | Basic Study Skills: note-taking practices from written material and audio-visual material, looking for information, management and verification sources, setting goals, time management |
2. | Basic Grammar Revision and practice: problem areas and advanced grammatical structures (e.g. run-on sentences, comma splices, faulty parallelisms, subject-verb agreement) |
3. | Basic Academic English characteristics and vocabulary: academic register, higher register vocabulary, higher register structures, Latin/Greek origins, prefixes and suffixes, word formation practice, synonyms in higher register |
4. | Basic chemical engineering vocabulary and terminology |
5. | Listening skills: main sections of shorter and longer recordings, alternative note-taking techniques, |
6. | Scientific reading: structure of scientific texts, both authentic and edited materials on scientific topics |
7. | Summaries of scientific articles and recordings in 2-3 sentences |
8. | Writing: Introduction to features of paragraphs and research papers |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|