Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Chemical Studies 1
Azonosító
BMEGT63ECS1
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Furka Ildikó Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
furka.ildiko.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - ENG
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgatók megfelelő nyelvi kompetenciákra tegyenek szert. A képzés általános angol nyelvtudásuk és a képzési területükkel, a vegyészmérnöki tudománnyal kapcsolatos tudásuk fejlesztésére egyaránt lehetőséget nyújt. Külön figyelmet szentelünk az általános nyelvi hiányosságok pótlására, majd ezt követően a hallgatók elsajátítják az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez (EAP) és szakmai tárgyakhoz szükséges alapokat. Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettségeiknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. ismer komplex nyelvtani szerkezeteket
  2. ismeri a komplex szerkezetekre jellemző típushibákat és a hibajavító stratégiákat (pl. a zavaros össze-tett mondatok, központozási problémák, hibás párhuzam, alany-állítmány egyeztetési problémák)
  3. ismeri az alapvető egyetemi szókincset, úgymint a latin és görög eredetű szavakat, képzőket, szókép-zési formákat és magasabb szintű szinonimákat
  4. ismeri a legalapvetőbb vegyészmérnöki szókincset
  5. tisztában van a tudományos szövegek és bekezdések főbb ismérveivel
  6. ismeri a legalapvetőbb tanulási módszereket: olvasási, jegyzetelési és információgyűjtési stratégiák; hogyan ellenőrizze egy forrás megbízhatóságát; hogyan határozzon meg tanulási célokat; hogyan ossza be az idejét
Képesség
  1. magabiztosabban alkalmazza a helyes nyelvtani struktúrákat
  2. magabiztosabban használja az angol nyelvet minden tekintetben (általános, egyetemi és szakszókincs)
  3. megérti az egyetemi szintű szövegek fontos információit mind írásban, mind szóban, és létre is tud hozni ilyeneket
  4. képes jegyzetet készíteni hangfelvételekről, előadásokról és olvasott szövegekről
  5. képes viszonylag jól összegezni a megadott információt
  6. képes rövid előadást készíteni érdeklődési köréhez tartozó témában
Attitűd
  1. felismeri az egyetemi szinten használt angol nyelv tanulásának szükségét, és nyitott a tanulási folya-matra
  2. igényli az állandó fejlődést és törekszik is erre
  3. kritikusan értékeli a különböző forrásokból származó információkat
  4. törekszik kritikai gondolkodási képességének fejlesztésére
Önállóság és felelősség
  1. törekszik önálló tanulási stratégia kialakítására
  2. tudatosan és belátóan dolgozik egyéni és csoportos formában a jobb eredmény érdekében
  3. felelősséget érez az önellenőrzésre és tudatosan fejleszti ebbéli képességeit
  4. törekszik arra, hogy munkáit jó minőségben készítse el

Oktatásmódszertan

Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése. A tananyag egy részét egyénileg kell megszerezni.

Tanulástámogató anyagok

  • The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode.
  • Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
  • McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
  • Vince, M. (2009). Advanced Language Practice. English grammar and vocabulary. Oxford: MacMillan

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

Evaluation comprises of regular attendance, (30% of lessons can be skipped), active participation in lessons, and completing and submitting assignments and tests at a satisfactory level.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 96-100-100
Jeles 90-95
80-89
Közepes 70-79
Elégséges 60-69
Elégtelen 0-59

Javítás és pótlás

According to the regulations of the Codes of Studies.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
participation in contact lessons 56
preparation for practice sessions 10
preparation for qualification procedures 5
preparation of home assignments 10
autonomous acquisition of self-access materials 5
preparation for tests 4
total 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

Pre-2017, next review September 2021

A félévben sorra vett témák

-

Előadások témái
1. Basic Study Skills: note-taking practices from written material and audio-visual material, looking for information, management and verification sources, setting goals, time management
2. Basic Grammar Revision and practice: problem areas and advanced grammatical structures (e.g. run-on sentences, comma splices, faulty parallelisms, subject-verb agreement)
3. Basic Academic English characteristics and vocabulary: academic register, higher register vocabulary, higher register structures, Latin/Greek origins, prefixes and suffixes, word formation practice, synonyms in higher register
4. Basic chemical engineering vocabulary and terminology
5. Listening skills: main sections of shorter and longer recordings, alternative note-taking techniques,
6. Scientific reading: structure of scientific texts, both authentic and edited materials on scientific topics
7. Summaries of scientific articles and recordings in 2-3 sentences
8. Writing: Introduction to features of paragraphs and research papers

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége