Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Kognitív és evolúciós pszichológia
Azonosító
BMETE47MN38
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsga
Kreditszám
4
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Babarczy Anna
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
babarczy.anna@ttk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Külső tanszék
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar, angol - HU,EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Pszichológia mesterszak - Kognitív pszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
-

Célkitűzések

A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a kognitív pszichológia legfontosabb fogalmaival, modelljeivel, elméleteivel, kurrens eredményeivel.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató ismeri és adekvátan használja a kognitív és evolúciós pszichológia legfontosabb fogalmait.
  2. A hallgató megérti és ismeri a kognitív és evolúciós pszichológia témaköreibe tartozó legfontosabb elméleteket és modelleket.
Képesség
  1. Képes megérteni és kritikusan szemlélni a kognitív és evolúciós pszichológiai témájú kutatások kurrens eredményeit.
  2. Képes arra, hogy szakmailag adekvát módon, szóban és írásban kommunikáljon a kognitív és evolúciós pszichológia témaköreibe tartozó legfrissebb kutatási eredményeikkel kapcsolatban.
Attitűd
  1. Nyitott a kognitív és evolúciós pszichológiához kapcsolódó tudás bővítésére.
  2. Nyitott és motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
  3. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
Önállóság és felelősség
  1. Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
  2. Aktívan részt vesz az ismeretelsajátítás folyamatában.
  3. Felelősen és önállóan old meg feladatokat.
  4. Gondolkozásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza.

Oktatásmódszertan

Előadások, egyéni és/vagy kiscsoportos feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • David Groome & Michael Eysenc, An Introduction to Applied Cognitive Psychology. 2016.
  • Francis Durso et al., Handbook of Applied Cognition. 2nd Edition, 2007.

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a vizsgán, valamint egyéni vagy kiscsoportosan végzett projekt feladatok alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A vizsgajegy megszerezhető úgy is, ha az egyes előadások során kiadott miniZH-kat teljesíti a hallgató. Vizsga: A tanulók elméleti tudásának megszerzéséről a félév során egy alkalommal vizsgaidőszakban.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • :

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • Vizsga: 100%

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles >95-100
Jeles 92–95
78–91
Közepes 66–77
Elégséges 52–65
Elégtelen

Javítás és pótlás

A TVSZ-nek megfelelő szabályozást vesszük alapul. Az írásbeli vizsga a vizsgaidőszakban javítható. A TVSZ-nek megfelelő szabályozást vesszük alapul. 2) Az írásbeli vizsga a vizsgaidőszakban javítható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon (konzultá-ció)/participation on contact classes (con-sultation)
félévközi felkészülés órákra/mid-term prepa-ration for classes
vizsgafelkészülés/exam preparation
összesen/total

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

-

A félévben sorra vett témák

To achieve the learning outcomes set out in section 2.2, the course consists of the following thematic blocks. In the bridge buses of the courses announced in each semester, these topics are scheduled according to the calendar and other features. History of cognitive psychology; Sleep, wakefulness and other states of consciousness; Com-parison of human and animal cognition; Brain imaging; Memory; Motivation; Foreign language acquisition; So-cial cognition; Autism Spectrum Disorder; Changes in cognition with age; Evolutionary aspects of cognitive psy-chology; Neuromyths.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Babrczy Anna

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Kognitív Tudományi Tanszék vezetője hagyja jóvá.