Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
1.1 Laborgyakorlat I.
Azonosító
BMETE47MN31
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
6
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi jegy
Kreditszám
7
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Szőllősi Ágnes
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
szollosi.agnes@ttk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Külső tanszék
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar, angol - HU, EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pszichológia mesterszak - Kognitív pszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
-

Célkitűzések

A kurzus célja: A gyakorlat célja készségszintű bevezetést nyújtani a jelenleg használatos humán kísérleti pszichológiai paradigmákkal, módszerekkel és a hozzájuk kapcsolódó szoftverekkel kapcsolatban. A félév elején a hallgatók programozást tanulnak (tömbösített formában), amelynek segítségével kísérleteket futtatnak. Ezt követően a kurzus három nagyobb témakör köré szerveződik: (1) viselkedéses blokk: pszicholingvisztika és em-lékezet; (2) elektrofiziológia; (3) szemmozgás-regisztráció.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a kísérleti pszichológiában használatos legfontosabb paradigmákat, módszereket.
  2. Tisztában van a kísérleti pszichológia kutatásmódszertanának legfontosabb elveivel, fogalmaival.
Képesség
  1. Képes használni a kísérleti pszichológiában elterjedt eszközöket.
  2. Képes arra, hogy szakmailag adekvát módon, szóban és írásban kommunikáljon a kísérleti pszichológia legfontosabb paradigmáival, módszereivel kapcsolatban.
Attitűd
  1. Nyitott a szakterületéhez kapcsolódó tudás bővítésére.
  2. Nyitott és motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
  3. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
Önállóság és felelősség
  1. Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
  2. Aktívan részt vesz az ismeretelsajátítás folyamatában.
  3. Felelősen és önállóan old meg egyéni és csoportos feladatokat.
  4. Gondolkozásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza.

Oktatásmódszertan

Gyakorlat.

Tanulástámogató anyagok

  • Pléh Csaba és Lukács Ágnes (2014) (szerk.) Pszicholingvisztika. 1-2. Magyar pszicholingvisztikai kézikönyv. Budapest: Akadémiai.
  • Harley, T. (2001): The psychology of language. Psychology Press.
  • Baddeley, A., Eysenck, M. W., & Anderson, M. C. (2009). Memory. Taylor & Francis Ltd. (fordította: Racs-mány M. 2010, Akadémiai Kiadó. Magyar cím: Emlékezet)
  • Holmqvist, Kenneth; Nyström, Marcus; Andersson, Richard; Dewhurst, Richard; Jarodzka, Halszka; van de Weijer, Joost (2011) Eye tracking. Oxford University Press.

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése vizsgán (programozás), projetfeladatok alapján.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 1. Projektmunka: kutatási tervek készítése: 33%
  • 2. Projektmunka: Beadandó dolgozat empirikus munkáról: 34%
  • összesen: 67%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • Vizsga: 33%

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles > 95-100
Jeles >, = 90
>, = 80
Közepes >, = 70
Elégséges >, = 60
Elégtelen

Javítás és pótlás

A TVSZ-nek megfelelő szabályozást vesszük alapul. A vizsga vizsgaidőszakban pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
Vizsgára való felkészülés/Preparation to exam
Kutatási tervek elkészítése/Preparation of research plans
Projektmunka (empirikus)/Project work (empirical)
Beadandó dolgozat elkészítése/Preparation of research paper
összesen/total

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

-

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Programozás
2. Nyelv
3. Emlékezet
4. Elektrofiziológia
5. Szemmozgás követés
6. Projektfeladat (empirikus munka)

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Babarczy Anna
Dr. Lukács Ágnes
Dr. Pajkossy Péter
Dr. Zimmer Márta

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Kognitív Tudományi Tanszék vezetője hagyja jóvá.