Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Pszichológia mesterszak - Kognitív pszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia szakirány 2015/16/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Munka- és szervezetpszichológia szakirány
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a fejlődéspszichológia legfontosabb fogalmaival, modelljeivel, elméleteivel, kurrens eredményeivel. A kurzus által tárgyalt témák kiterjednek az élethosszig tartó normál pszichológiai fejlődésre és hanyatlásra (gyermekkorban, serdülőknél, valamint időskorban), illetve annak zavaraira (pl. autizmusban, Williams szindrómában, patológiás öregedés mellett).
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismeri és adekvátan használja a fejlődéspszichológia legfontosabb fogalmait.
- A hallgató megérti és ismeri a fejlődéspszichológia témakörébe tartozó legfontosabb elméleteket és modelleket.
Képesség
- Képes megérteni és kritikusan szemlélni a fejlődéspszichológiai témájú kutatások kurrens eredményeit.
- Képes arra, hogy szakmailag adekvát módon, szóban és írásban kommunikáljon a fejlődéspszichológia témakörébe tartozó legfrissebb kutatási eredményeikkel kapcsolatban.
Attitűd
- Nyitott a fejlődéspszichológiához kapcsolódó tudás bővítésére.
- Nyitott és motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
Önállóság és felelősség
- Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
- Aktívan részt vesz az ismeretelsajátítás folyamatában.
- Felelősen és önállóan old meg feladatokat.
- Gondolkozásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza.
Oktatásmódszertan
Előadások, egyéni és/vagy kiscsoportos feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Danis, I., Farkas, M., Herczog, M., Szilvási, L. (szerk.)(2011) Biztos Kezdet Kötetek I. A génektől a társadalomig: A koragyermekkori fejlődés színterei. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest.
- Danis, I., Farkas, M., Herczog, M., Szilvási, L. (szerk.)(2011) Biztos Kezdet Kötetek II. A koragyermekkori fejlődés természete - fejlődési lépések és kihívások. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest.
- Feldman, R. S. (2012) Development Across the Life Span: Pearson New International Edition, 7th Edition
- Mehler, J., Gervain, J. és Dupoux, E. (2008). Ember születik Budapest: Gondolat.
- Csibra, G., Gergely, Gy. (szerk.) (2007). Ember és Kultúra. A kulturális tudás eredete és átadásának mechanizmu-sai. Pszichologiai Szemle Konyvtar, 11. Akademiai Kiadó, Budapest.
- Gopnik, A., Meltzoff, A., Kuhl, P. (2003). Bölcsek a bölcsőben. Hogyan gondolkodnak a kisbabák? Typotex, Buda-pest.
- Gopnik A. (2009). A babák filozófiája. Amit a babák az igazságról, a szeretetről és az élet értelméről gondolnak. Nexus, Budapest.
- Kiraly, I. (2002). Az emlékezet fejlődése kisgyermekkorban. Gondolat, Budapest.
- Pléh Cs., Kovács Gy, Gulyás B: Kognitív Idegtudomány (Osiris, 2003) - vonatkozó fejezetek
- Csépe Valéria (2005) Kognitív fejlődés-neuropszichológia. Budapest: Gondolat.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a vizsgán, valamint egyéni vagy kiscsoportosan végzett projekt feladatok alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Vizsga: A tanulók elméleti tudásának megszerzéséről a félév során egy alkalommal vizsgaidőszakban
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Projektmunka (a vizsgára jelentkezés feltéte-le a projektmunka elvégzése): 0%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Vizsga: 100%
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 95-100 |
Jeles | 92–95 |
Jó | 78–91 |
Közepes | 66–77 |
Elégséges | 52–65 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A TVSZ-nek megfelelő szabályozást vesszük alapul. 2) Az írásbeli vizsga a vizsgaidőszakban javítható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon (konzultá-ció)/participation on contact classes (consul-tation) | |
projektmunka/project work | |
vizsgafelkészülés/exam preparation | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
-
A félévben sorra vett témák
To achieve the learning outcomes set out in section 2.2, the course consists of the following thematic blocks. In the bridge buses of the courses announced in each semester, these topics are scheduled according to the calendar and other features.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Lukács Ágnes | ||
Dr. Polner Bertalan |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
-