I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
PRACTICE
ID (subject code)
BMEGT43M119
Type of subject
contact lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
1
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
2
Subject Coordinator
Name
Dr. Rajkó Andrea
Position
assistant professor
Contact details
rajko.andrea@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Sociology and Communication
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Digital media specialisation (from 2018)

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 4

Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Cultural industries specialisation (from 2018)

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 4

Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Communication design specialisation (from 2018)

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 4

Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Visual communication specialisation (from 2018)

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 4

Direct prerequisites
Strong
None
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of the Faculty of Economic and Social Sciences; starting date of the validity of the present Subject Description: before 2017. Next revision: September, 2021.

Objectives

Academic results

Knowledge
  1. Solid knowledge of conceptualization for studying communication and media phenomena
  2. Basic knowledge of social institutions (law, language, religion, etc.)
  3. Basic knowledge of the legal, political etc. norms regulating communication and media phenomena.
Skills
  1. Ability to recognize social and communication problems, and to choose appropriate solutions
  2. Ability to make judgements in practical tasks, ability to make independent decisions
  3. Openness to acquire new sectors of knowledge and ability to effectively acquire them.
Attitude
  1. Critical openness to innovation
  2. Social sensitivity, solidarity
  3. Professional and moral stand
Independence and responsibility
  1. Responsible, professionally based social presence
  2. Adoption and enforcement of professional standards
  3. Independence.

Teaching methodology

Materials supporting learning

  • Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Books, notes, downloadable materials

General Rules

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése: A regisztrációs lapot a szakmai gyakorlat aktuális féléve előtti vizsgaidőszakban, vagy az aktuális félév szorgalmi időszakának első két hetében - de legkésőbb 1 hónappal a szorgalmi időszak vége előtt - kell elküldeniük (aláírva és lepecsételve) Rajkó Andreának a bmeszakmaigyakorlat@gmail.com címre. Amennyiben a hallgató jelenlegi munkája alkalmasnak bizonyul a szakmai gyakorlat teljesítéséhez - és erről megerősítő választ kap a koordinátortól - a következő feladatokat kell teljesítenie a tárgy abszolválásához. A hallgató 10-15 ezer karakter terjedelmű szakmai beszámolót készít az elvégzett munkáról. A beszámoló tartalmazza a hallgató munkájának és tapasztalatainak reflektált ismertetését, elemzését és értékelését. A szakmai gyakorlat során létrehozott dokumentumokat, produktumokat (projekt dokumentációja, cikk, műsor, tanulmány stb.) a beszámoló mellékleteként szintén csatolni kell. A szakmai gyakorlat helyszínén végzett munkát (minőség, kooperáció, pontosság) az intézményi értékelőlap kitöltésével a gyakorlatvezető (vagy a hallgató közvetlen felettese), a gyakorlat elemző feldolgozását (szakmai beszámoló) a tanszéki koordinátor értékeli. Az írásos beszámoló és a csatolt dokumentumok (intézményi értékelő lap, szakmai beszámoló, referencia levél, produktumok, amelyeket a munkáltató lepecsételt és aláírt) leadási határideje: aktuális félév szorgalmi időszak utolsó hét, péntek, 12.00 óra (e-mailben Rajkó Andreának bmeszakmaigyakorlat@gmail.com ).

Performance assessment methods

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • quality of work at the practise: 50%
  • cooperation: 10%
  • precision: 10%
  • report: 30%
  • total: 100%

Percentage of exam elements within the rating

Issuing grades

%
Excellent > 95-100
Very good 90-95
Good 80–89
Satisfactory 60-79
Pass 50–59
Fail < 50

Retake and late completion

Retakes and make-ups are regulated by the University’s Code on Education and Examination.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
60
240
300

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by dr Emma Lógó, Vice Dean for Education. Valid from 2017.

Topics covered during the term

Lecture topics
1. -

Additional lecturers

Name Position Contact details

Approval and validity of subject requirements

Part III of the Subject Form is to be approved by the Head of Department of Sociology and Communication named under 1.8.