Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Digital media specialisation (from 2018)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Cultural industries specialisation (from 2018)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Communication design specialisation (from 2018)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Visual communication specialisation (from 2018)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Objectives
Academic results
Knowledge
- Solid knowledge of conceptualization for studying communication and media phenomena
- Basic knowledge of social institutions (law, language, religion, etc.)
- Basic knowledge of the legal, political etc. norms regulating communication and media phenomena.
Skills
- Ability to recognize social and communication problems, and to choose appropriate solutions
- Ability to make judgements in practical tasks, ability to make independent decisions
- Openness to acquire new sectors of knowledge and ability to effectively acquire them.
Attitude
- Critical openness to innovation
- Social sensitivity, solidarity
- Professional and moral stand
Independence and responsibility
- Responsible, professionally based social presence
- Adoption and enforcement of professional standards
- Independence.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Books, notes, downloadable materials
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése: A regisztrációs lapot a szakmai gyakorlat aktuális féléve előtti vizsgaidőszakban, vagy az aktuális félév szorgalmi időszakának első két hetében - de legkésőbb 1 hónappal a szorgalmi időszak vége előtt - kell elküldeniük (aláírva és lepecsételve) Rajkó Andreának a bmeszakmaigyakorlat@gmail.com címre. Amennyiben a hallgató jelenlegi munkája alkalmasnak bizonyul a szakmai gyakorlat teljesítéséhez - és erről megerősítő választ kap a koordinátortól - a következő feladatokat kell teljesítenie a tárgy abszolválásához. A hallgató 10-15 ezer karakter terjedelmű szakmai beszámolót készít az elvégzett munkáról. A beszámoló tartalmazza a hallgató munkájának és tapasztalatainak reflektált ismertetését, elemzését és értékelését. A szakmai gyakorlat során létrehozott dokumentumokat, produktumokat (projekt dokumentációja, cikk, műsor, tanulmány stb.) a beszámoló mellékleteként szintén csatolni kell. A szakmai gyakorlat helyszínén végzett munkát (minőség, kooperáció, pontosság) az intézményi értékelőlap kitöltésével a gyakorlatvezető (vagy a hallgató közvetlen felettese), a gyakorlat elemző feldolgozását (szakmai beszámoló) a tanszéki koordinátor értékeli. Az írásos beszámoló és a csatolt dokumentumok (intézményi értékelő lap, szakmai beszámoló, referencia levél, produktumok, amelyeket a munkáltató lepecsételt és aláírt) leadási határideje: aktuális félév szorgalmi időszak utolsó hét, péntek, 12.00 óra (e-mailben Rajkó Andreának bmeszakmaigyakorlat@gmail.com ).
Performance assessment methods
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- quality of work at the practise: 50%
- cooperation: 10%
- precision: 10%
- report: 30%
- total: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 95-100 |
Very good | 90-95 |
Good | 80–89 |
Satisfactory | 60-79 |
Pass | 50–59 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
Retakes and make-ups are regulated by the University’s Code on Education and Examination.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
60 | |
240 | |
300 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by dr Emma Lógó, Vice Dean for Education. Valid from 2017.
Topics covered during the term
Lecture topics | |
---|---|
1. | - |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Approval and validity of subject requirements
Part III of the Subject Form is to be approved by the Head of Department of Sociology and Communication named under 1.8.