Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Digital media specialisation (from 2018)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Cultural industries specialisation (from 2018)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Communication design specialisation (from 2018)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Programme: Communication and media science Master’s Programme - Cultural spaces specialisation (from 2016)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Visual communication specialisation (from 2018)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Programme: Communication and media science Master’s Programme - Digital media specialisation (from 2016)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Programme: Communication and media science Master’s Programme - Communication design specialisation (from 2016)
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Objectives
With the spread of digital network culture, the use of smart devices requires some kind of technological knowledge in two senses. On the one hand, the everyday use of increasingly smart devices requires practical knowledge, which corresponds to 'know how' type knowledge. On the other hand, there is also a need for knowledge about technologies (in the sense of 'knowing what'), with which we can interpret present and future techno-cultural changes with greater certainty. The subject presents the most important components of the digital transformation and analyzes the technological changes behind them. In parallel with the historical overview of technology, students can learn about some important technologies (regular expression grammar, editorial system, databases and SQL language, data visualization techniques).
Academic results
Knowledge
- Solid knowledge of conceptualization for studying communication and media phenomena.
Skills
- Ability to recognize social and communication problems, and to choose appropriate solutions
- Ability to make judgements in practical tasks, ability to make independent decisions.
Attitude
- Presence from social science egocentrism in other disciplinary fields
Independence and responsibility
- Independence.
Teaching methodology
Lectures
Materials supporting learning
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Books, notes, downloadable materials
- Jeffrey E. F. Friedl, Reguláris kifejezések mesterfokon. Kossuth, 2004
- John L. Viescas, Michael J. Hernandez. SQL·Iekérdezések földi halandóknak. Kiskapu, 2009
- Rab Árpád (szerk). Csomópontok. 2017
- Syi, Egyben az egész. Typotex, 2007.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése: 1) Az órákon való részvétel a TVSZ-ben rögzített elvárások szerint. 2) A félév során kiosztott, csoportos gyakorlati feladatban vállalt munka elvégzése. A félév során kiosztott csoportos munkában vállalt részfeladat minősége, az elvállalt szerepen belül elvégzett munka nagysága és minősége. Az aktív órai részvétel mellett számít a tartalmas szerepvállalás, az elvégzett munka minősége és mennyisége.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: A félév során kiosztott csoportos munkában vállalt részfeladat minősége, az elvállalt szerepen belül elvégzett munka nagysága és minősége. Az aktív órai részvétel mellett számít a tartalmas szerepvállalás, az elvégzett munka minősége és mennyisége
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- partial assessment: 100
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 100-100 |
Very good | 80-95 |
Good | 70-79 |
Satisfactory | 60-69 |
Pass | 50-59 |
Fail | 49 |
Retake and late completion
Retakes and make-ups are regulated by the University’s Code on Education and Examination.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
classes | 56 |
prep. for classes | 15 |
prep. for assessmnet | 30 |
homeworks | 30 |
reading | 19 |
total | 150 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Bátorfy Attila |