Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Pszichológia mesterszak - Ajánlott szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A kurzus célkitűzése, hogy ismereteket adjon a reklámkommunikációról, mint a társadalmi kommunikáció egyik sajátos formájáról. A kurzuson a hallgatók betekintést kapnak a reklámok társadalmi szerepéről, készítési sajátosságaikról, médiaválasztásról, kreatív tervezés néhány módszeréről. A jelentkezők megismerkednek a reklámok történelmével, természetével, fogadtatásukkal, hatásukkal, valamint hatékonyságuk néhány vizsgálati technikájával. Betekintést nyernek az egyes médiumok sajátosságaiba. A kurzus olyan kérdésekre keres (és talál) válaszokat, mint például: hogyan készül a reklám? Milyen törvényszerűségeket célszerű figyelembe venni? Milyen lépésekből tevődik össze a reklámkészítés? Hogyan épül fel egy reklámkampány? Hogyan lehet a hatékonyságát, hatását ellenőrizni? Milyen technikai feltételeknek kell eleget tennie?
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a reklám világában fellelhető szabályszerűségek leírásához szükséges fogalomakat, a legfontosabb összefüggéseket és elméleteket
- Ismeri a reklámtevékenységek mélyében meghúzódó befolyásolási mechanizmusokat
- Ismeri a különböző reklámtípusokat, reklámtechnikákat
Képesség
- Képes önálló tanulás megtervezésére, megszervezésére és végzésére
- Képes megérteni és használni a reklámszociológiával kapcsolatos témák jellemző szakirodalmát, könyvtári forrásait
- Képes arra, hogy a mindennapi életben felismerje a reklámszociológia által elemzett tipikus társadalmi helyzeteket, és a gyakorlatban hasznosítsa az elméletben tanultakat
Attitűd
- Nyitott a reklámszociológia által folyamatosan termelt új információk megismerésére és befogadására
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, nyitott az információtechnológiai eszközök használatára
Önállóság és felelősség
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket
Oktatásmódszertan
Előadások
Tanulástámogató anyagok
- A tantárgy elvégzéshez szükséges oktatási anyagok, szakirodalom a kurzus moodle-oldaláról érhető el a hallgatóknak (edu.gtk.bme.hu)
Általános szabályok
Az órákon való részvétel és a zárthelyi dolgozatok megírása
Teljesítményértékelési módszerek
Zárthelyi dolgozatok értékelése
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Zárthelyi dolgozat: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A zárthelyi dolgozatok megírása
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100 |
Jeles | 90–95 |
Jó | 80–89 |
Közepes | 60–79 |
Elégséges | 50–59 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 24 |
felkészülés a zárthelyire | 36 |
Összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
A kurzus során Kovács Levente és Berta László vezeti be a hallgatókat a reklám izgalmas történetébe és a reklám és társadalom összefüggéseibe. A két előadó amellett, hogy sokéves reklámszakmai gyakorlattal és múlttal rendelkezik, a hazai reklámtörténet és -ismeretterjesztés úttörői: a reklamtortenet.hu oldal alapítóiként több éve gondozzák a szakma történetének legfontosabb magyar nyelvű fórumát. A kurzuson többek között a következő témákban merülhet el a hallgatóság: a fogyasztás szociológiája, a reklámszakma gyökerei, a kreatívforradalom, vagy éppen a reklámtörténelem legnagyobb hatású kampányai.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A probléma felvetése: Mi a reklám? |
2. | A fogyasztás szociológiája |
3. | A fogyasztói társadalom új embertípusa |
4. | A reklámszakma gyökerei |
5. | A "humbug anatómiája" – A reklámszakma úttörői |
6. | A "humbug anatómiája" – A kreatívforradolom és hatása |
7. | A „humbug anatómiája” – Brit reklámosok |
8. | Howard Gossage |
9. | A reklámtörténelem legnagyobb hatású kampányai |
10. | A döntésgyár |
11. | A reklámszakma 50 árnyalata |
12. | Új világ hajnalán |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Berta László | külsős oktató | laszlo.berta@reklamtortenet.hu |
Kovács Levente | külsős oktató | levente.kovacs@reklamtortenet.hu |