Programme: Elective subjects
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Programme: Elective subjects
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Programme: Psychology Master’s Programme - recommended elective subjects
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Programme: Elective subjects
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Objectives
-
Academic results
Knowledge
- Knows the concepts, the most important connections and theories necessary to describe the regularities found in the world of advertising
- Knows the influence mechanisms underlying advertising activities
- Knows the different types of advertising and advertising techniques
Skills
- Able to plan, organize and carry out independent study
- Able to understand and use the typical literature and library resources of topics related to the sociology of advertising
- Able to recognize the typical social situations analyzed by advertising sociology in everyday life and to use what he learned in theory in practice
Attitude
- It is open to learning and accepting new information constantly produced by the sociology of advertising
- Cooperates with the instructor and fellow students in expanding knowledge
- expands her knowledge through continuous knowledge acquisition, and is open to the use of information technology tools
Independence and responsibility
- Openly accepts well-founded critical comments
Teaching methodology
Lectures
Materials supporting learning
- A tantárgy elvégzéshez szükséges oktatási anyagok, szakirodalom a kurzus moodle-oldaláról érhető el a hallgatóknak (edu.gtk.bme.hu)
General Rules
Az órákon való részvétel és a zárthelyi dolgozatok megírása
Performance assessment methods
Zárthelyi dolgozatok értékelése
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- midterm exam: 100
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
A zárthelyi dolgozatok megírása
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 96-100 |
Very good | 90–95 |
Good | 80–89 |
Satisfactory | 60–79 |
Pass | 50–59 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
Retake and make-up test options are defined by the valid regulations.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
course work | 24 |
preparation | 36 |
Sum | 60 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A kurzus során Kovács Levente és Berta László vezeti be a hallgatókat a reklám izgalmas történetébe és a reklám és társadalom összefüggéseibe. A két előadó amellett, hogy sokéves reklámszakmai gyakorlattal és múlttal rendelkezik, a hazai reklámtörténet és -ismeretterjesztés úttörői: a reklamtortenet.hu oldal alapítóiként több éve gondozzák a szakma történetének legfontosabb magyar nyelvű fórumát. A kurzuson többek között a következő témákban merülhet el a hallgatóság: a fogyasztás szociológiája, a reklámszakma gyökerei, a kreatívforradalom, vagy éppen a reklámtörténelem legnagyobb hatású kampányai.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A probléma felvetése: Mi a reklám? |
2. | A fogyasztás szociológiája |
3. | A fogyasztói társadalom új embertípusa |
4. | A reklámszakma gyökerei |
5. | A "humbug anatómiája" – A reklámszakma úttörői |
6. | A "humbug anatómiája" – A kreatívforradolom és hatása |
7. | A „humbug anatómiája” – Brit reklámosok |
8. | Howard Gossage |
9. | A reklámtörténelem legnagyobb hatású kampányai |
10. | A döntésgyár |
11. | A reklámszakma 50 árnyalata |
12. | Új világ hajnalán |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Berta László | külsős oktató | laszlo.berta@reklamtortenet.hu |
Kovács Levente | külsős oktató | levente.kovacs@reklamtortenet.hu |