Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2015/16/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2010
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A kurzus a legújabb hálózati, digitális és információs technológiák hatékony használatában és a digitális tartalmak menedzseléséhez szükséges készségek elsajátításában kívánja segíteni a hallgatót. Emellett a digitális felületek, szolgáltatások, közösségi hálók, tartalomszolgáltatók alapvető technológiai, gazdasági, közpolitikai, társadalmi, kulturális, történeti hátterének megértéséhez kíván hozzájárulni. Szó lesz adatbiztonságról és –tárolásról, a személyes adatok védelméről, szövegszerkesztésről- és megosztásról, közösségi tartalomfogyasztásról, -előállításról és -megosztásról, szabad szoftverekről, virtuális világokról és közösségi hálózatokról. A tantárgy tehát nem programozásról, informatikai fejlesztésről szól. A legfontosabb cél egységes keretbe illeszteni az új technológiákat és megmutatni azok mindennapi hatásait a technológia használatára és reflektálni társadalmi, gazdasági és kulturális beágyazottságukra.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A társadalomtudományi fogalmi rendszerek és módszertanok magas szintű ismerete.
- A társadalomtudományi diszciplináris területek összefüggéseinek ismerete, bevonása.
- A kommunikációs intézményrendszer kulturális beágyazottságának ismerete.
Képesség
- Önálló elemzés, állítások, következtetések és magyarázatok képessége
- Felkészült új munkaerőpiaci helyzetre gyorsan adaptálódni
- Szaktudományos megnyilatkozásokhoz szükséges források értékelési módszereinek alkalmazása képessége.
Attitűd
- Előítéletmentesség.
- Szakmai öntudat és magabiztosság
- Társadalomtudományi egocentrizmustól való tartózkodás
Önállóság és felelősség
- A szakmai csoport fejlődéséért felelősséget vállal
- A minőségi munkavégzés kezdeményező érvényesítője
- Saját szakmáján módszereit alkalmazza, más szakmákét elfogadja.
Oktatásmódszertan
előadás
Tanulástámogató anyagok
- A tantárgy elvégzéshez szükséges oktatási anyagok, szakirodalom a kurzus moodle-oldaláról érhető el a hallgatóknak (edu.gtk.bme.hu)
Általános szabályok
A félév során két zárthelyi dolgozatot írnak a hallgatók. A ZH-k tesztkérdésekből (többszörös választás) állnak. A két ZH közül egy darab ismétlésére vagy pótlására (és újbóli pótlására) a 14. és a pótlási héten (15. hét) van lehetőség.
Teljesítményértékelési módszerek
zárthelyi dolgozat
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- zárthelyi dolgozat: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A zárthelyi dolgozatok megírása
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100 |
Jeles | 80–89 |
Jó | 65–79 |
Közepes | 50–64 |
Elégséges | 40–49 |
Elégtelen | < 40 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés az írásbeli beszámolókra | 32 |
összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
A kurzus a legújabb hálózati, digitális és információs technológiák hatékony használatában és a digitális tartalmak menedzseléséhez szükséges készségek elsajátításában kívánja segíteni a hallgatót. Emellett a digitális felületek, szolgáltatások, közösségi hálók, tartalomszolgáltatók alapvető technológiai, gazdasági, közpolitikai, társadalmi, kulturális, történeti hátterének megértéséhez kíván hozzájárulni. Szó lesz adatbiztonságról és –tárolásról, a személyes adatok védelméről, szövegszerkesztésről- és megosztásról, közösségi tartalomfogyasztásról, -előállításról és -megosztásról, szabad szoftverekről, virtuális világokról és közösségi hálózatokról. A tantárgy tehát nem programozásról, informatikai fejlesztésről szól. A legfontosabb cél egységes keretbe illeszteni az új technológiákat és megmutatni azok mindennapi hatásait a technológia használatára és reflektálni társadalmi, gazdasági és kulturális beágyazottságukra.
Előadások témái | |
---|---|
1. | 1. Bevezetés, kurzusismertetés 2. A technológiai ökoszisztéma változásai 3. A technológiai ökoszisztéma változásai 4. A jelszó és a jelszón túli világ: Adatvédelem és privacy 5. Online tartalomfogyasztás 6. Online tartalomfogyasztás 7. Online tartalomfogyasztás 8. Törvények, szabályok és az Internet 9. Keresés és a Google-ökoszisztéma 10. Vírusok, mémek, közösségi média 11. Technológia, internet, közösségi média és zene 12. Webes eszközök és digitális írástudás |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Szabó Krisztián | külsős oktató | szabo.krisztian96@gmail.com |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.